ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Για «Μαύρη Τρίτη» ετοιμάζεται η Γαλλία

en-greve-sncf

Ετοιμάζεται για «μαύρη Τρίτη» η Γαλλία καθώς ξεκινούν οι τρίμηνες επαναλαμβανόμενες απεργίες των σιδηροδρόμων, σε μια σειρά κινητοποιήσεων που επηρεάζουν όλους τους τομείς από την ενέργεα έως την συλλογή των απορριμάτων εναντίον της μεταρρυθμιστικής ατζέντας του προέδρου Μακρόν.
Οι εργαζόμενοι στους κρατικούς σιδηροδρόμους SNCF θα σταματήσουν τη δουλειά τους στις 7 το βράδυ, ξεκινώντας τις απεργίες δύο ημερών για κάθε πενθήμερο, που τα συνδικάτα προειδοποιούν ότι θα προκαλέσουν μεγάλο πρόβλημα στα 4,5 εκατ.επιβατών των τρένων.
Η πραγματική δράση ξεκινά για την «Μαύρη Τρίτη» όπως χαρακτηρίστηκε από τον τύπο, με μόνο ένα τρένο υψηλής ταχύτητας TGV στα οκτώ να βρίσκεται σε λειτουργία και ένα περιφερειακό τρένο από τα πέντε σε μια απεργία εναντίον της ολικής αναμόρφωσης του υπερχρεωμένου φορέα.
3 στα 4 τρένα Eurostar προς Λονδίνο και Βρυξέλλες και το τρένο Thalys προς Βέλγιο και Ολλανδία θα λειτουργούν σχεδόν κανονικά, αλλά δεν θα υπάρχουν δρομολόγια προς Ισπανία, Ιταλία και Ελβετία.
Θα απεργήσουν επίσης την Τρίτη οι συλλογείς απορριμάτων, κάποιοι εργαζόμενοι στο χώρο της ενέργειας και οι υπάλληλοι της Air France στη μεγαλύτερη κινητοποίηση από τον περασμένο Μάιο που εκλέχθηκε ο Μακρόν.
Οι απεργίες στους σιδηροδρόμους που θα συνεχιστούν μέχρι τις 28 Ιουνίου θεωρούνται ως μεγαλύτερη πρόκληση για τα σχέδια του 40χρονου προέδρου να ταρακουνήσει την Γαλλία και να την κάνει πιο ανταγωνιστικό, έχοντας κερδίσει με αυτό τον τρόπο συγκρίσεις με το κλείσιμο των ορυχείων στη Βρετανία της Θάτσερ.
Τα συνδικάτα της δημόσιας επιχείρησης σιδηροδρόμων SNCF διαμαρτύρονται για την κατάργηση των προσλήψεων με ειδικό καθεστώς, για τον τρόπο που ανοίγει ο τομέας στον ανταγωνισμό, καθώς και για τη μετατροπή της SNCF σε ανώνυμη εταιρεία, γεγονός που ανοίγει σύμφωνα μ’ αυτούς τον δρόμο για μια μελλοντική ιδιωτικοποίηση, κάτι που αρνείται η κυβέρνηση.
Το σχέδιο μεταρρύθμισης «έχει στόχο να καταστρέψει τη δημόσια σιδηροδρομική υπηρεσία από καθαρό ιδεολογικό δογματισμό» και «δεν θα λύσει το ζήτημα του χρέους ούτε αυτό των δυσλειτουργιών» υποστηρίζουν τα συνδικάτα.
Στην Air France, θα πραγματοποιηθεί το 75 τα εκατό των πτήσεων καθώς το προσωπικό ετοιμάζεται για την τέταρτη απεργία μέσα σε ένα μήνα διεκδικώντας αύξηση 6% στους μισθούς.
Ενώ δεν σχετίζονται με τις μεταρρυθμίσεις του Μακρόν οι κινητοποιήσεις της Air France, προγραμματισμένες και για τις 7,10 και 11 Απριλίου, προσθέτουν στον πυρετό των συνδικάτων της Γαλλίας.
Η κυβέρνηση Μακρόν ισχυρίζεται ότι το SNCF χρειάζεται βαθιές μεταρρυθμίσεις καθώς οι χώρες της ΕΕ ετοιμάζονται να ανοίξουν τους επιβατικούς σιδηροδρόμους στον ανταγωνισμό έως το 2020, με το επιχείρημα ότι είναι 30% πιο ακριβό το ταξίδι με τρένο στη Γαλλία από ό,τι αλλού.
Τα συνδικάτα φοβούνται ότι οι αλλαγές θα είναι το πρώτο βήμα προς την ιδιωτικοποίηση του SNCF, κάτι που η κυβέρνηση αρνείται, και αντιτίθενται στα σχέδια να στερήσουν από τις νέες προσλήψεις τα δικαιώματα της εγγύησης της θέσης εφ’όρου ζωής και της πρόρωρης συνταξιοδότησης.
Όπως και με τις μεταρρυθμίσεις του για την χαλάρωση του εργατικού κώδικα, ο Μακρόν σκοπεύει να προχωρήσει την αναμόρφωση του SNCF με εκτελεστικό διάταγμα για να αποφύγει την μακριά κοινοβουλευτική συζήτηση, κάτι που οι επικριτές του χαρακτηρίζουν αντιδημοκρατικό.
Τα συνδικάτα μέχρι στιγμής δεν έχουν μπορέσει να μπλοκάρουν καμιά από τις αλλαγές του παρά τις αρκετές μαζικές διαμαρτυρίες εναντίον των μεταρρυθμίσεων, που περιλαμβάνουν σχέδια κατάργησης 120.000 θέσεων εργασίας στον δημόσιο τομέα.
Μέχρι στιγμής η κυβέρνηση έχει την κοινή γνώμη στο μέρος της για τις αλλαγές στους σιδηροδρόμους. «Κανείς δεν κατανοεί γιατί τα συνδικάτα των σιδηροδρομικών ξεκινούν μακριά και τιμωρητική απεργία όταν η κυβέρνηση ξεκινά διάλογο» είπε η υπουργός Μεταφορών Ελιζαμπέτ Μπορν.
Ωστόσο έρευνα της Ifop την Κυριακή δείχνει ότι αυξάνεται η συμπάθεια προς το προσωπικό του SNCF, με το 46 τα εκατό να στηρίζει την απεργία, ποσοστό ανεβασμένο κατά δύο μονάδες σε σχέση με δύο βδομάδες πριν.

πηγή afp.com

.

Σχολιασμός

Σχόλια

Ιδιοκτησία
e-Μεταρρύθμιση

Εκδότης
Γιάννης Μεϊμάρογλου

Διεθυντής Σύνταξης
Μιχάλης Κυριακίδης
mkyriak@gmail.com

Επικοινωνία
info@metarithmisi.gr

H «Μεταρρύθμιση» είναι ηλεκτρονικός κόμβος ο οποίος λειτουργεί με αυτήν τη μορφή από τον Μάρτιο του 2012. Από το 2005 κυκλοφορούσε ως έντυπο και στη συνέχεια ως ηλεκτρονικό περιοδικό.

Ξεκίνησε από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό χαρακτηριστικό την αγωνία για τη συγκρότηση ενός μεγάλου μεταρρυθμιστικού ρεύματος στην ελληνική κοινωνία. Πρόθεσή μας είναι η ενθάρρυνση των διαδικασιών για μια μεγάλη προοδευτική παράταξη και η ανάδειξη της ανάγκης να εκφρασθεί σε όλα τα επίπεδα – πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό – η οπτική μιας σύγχρονης κοινωνίας, απαλλαγμένης από τις παθογένειές της.

Αναφέρεται στο χώρο της μεταρρυθμιστικής αριστεράς, της σοσιαλδημοκρατίας, του ριζοσπαστικού κέντρου, του κοινωνικού και πολιτικού φιλελευθερισμού και επιδιώκει τον διάλογο ανάμεσα στις δημοκρατικές - προοδευτικές δυνάμεις της χώρας.

Copyright © www.metarithmisi.gr.

To Top