ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δημοσκοπήσεις σε ΗΠΑ και Ευρώπη δείχνουν μείωση της εμπιστοσύνης στο Facebook

TOPSHOT - A man reads a full-page advertisment, taken out by Mark Zuckerberg, the chairman and chief executive officer of Facebook to apologise for the large-scale leak of personal data from the social network, on the backpage of a newspaper, in Ripon, England on March 25, 2018.
Facebook chief Mark Zuckerberg took out full-page ads in almost all of Britain's national newspapers on March 25, 2018, to apologise for a huge data privacy scandal. / AFP PHOTO / Oli SCARFF        (Photo credit should read OLI SCARFF/AFP/Getty Images)

Δημοσκοπήσεις που δημοσιεύτηκαν την Κυριακή σε ΗΠΑ και Γερμανία δείχνουν μείωση της εμπιστοσύνης του κόσμου στο Facebook σχετικά με το θέμα της προστασίας των δεδομένων, την ίδια στιγμή που η εταιρία δημοσίευσε διαφημίσεις σε βρετανικές και αμερικανικές εφημερίδες ζητώντας συγνώμη από τους χρήστες.

Λιγότεροι από τους μισούς Αμερικανοί εμπιστεύονται ότι το Facebook θα πειθαρχήσει στην αμερικανική νομοθεσία για την προστασία δεδομένων, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Reuters/Ipsos που δημοσιεύτηκε την Κυριακή, ενώ έρευνα που δημοσίευσε η Bild am Sonntag δείχνει ότι το 60 τα εκατό των Γερμανών φοβούνται ότι το Facebook και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αρνητικό αντίκτυπο στη δημοκρατία.

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Mark Zuckerberg ζήτησε άλλη μια συγνώμη για την «διάρρηξη της εμπιστοσύνης» σε διαφημίσεις σε εφημερίδες όπως ο Observer στη Βρετανία και οι New York Times, Washington Post και Wall Street Journal.

«Έχουμε μια ευθύνη να προστατεύσουμε τα δεδομένα σας. Αν δεν καταφέρουμε να το κάνουμε , δεν το αξίζουμε» έλεγε η διαφήμιση που δημοσιεύτηκε σε απλό κείμενο σε άσπρο φόντο με το logo του Facebook.

Το μεγαλύτερο παγκοσμίως μέσο κοινωνικής δικτύωσης βρίσκεται στο μικροσκόπιο των κυβερνήσεων σε Ευρώπη και ΗΠΑ, και προσπαθεί να αποκαταστήσει την φήμη του στους χρήστες, διαφημιστές, νομοθέτες και επενδυτές.

Η κρίση δημιουργήθηκε από τις αποκαλύψεις ότι η βρετανική εταιρία αναλύσεων Cambridge Analytica απέκτησε παράνομα πρόσβαση στα δεδομένα χρηστών για να φτιάξει προφίλ για τους Αμερικανούς ψηφοφόρους, που αργότερα χρησιμοποιήθηκαν για να βοηθήσουν την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ.

Ο Αμερικανός γερουσιαστής Μαρκ Γουόρνερ, επικεφαλής των Δημοκρατικών για την επιτροπή Πληροφοριών της Γερουσίας, είπε σε συνέντευξη στην εκπομπή «Meet the Press» του NBC ότι το Facebook δεν έχει φανεί «ιδιαίτερα πρόθυμο» για να αποκαλύψει το πώς η Cambridge Analytica χρησιμοποίησε τα δεδομένα του Facebook.

Ο Γουόρνερ κάλεσε επανειλημμένα τον Zuckerberg να καταθέσει στα αμερικανικά νομοθετικά σώματα, λέγοντας ότι το Facebook και άλλες εταιρίες του διαδικτύου έχουν φανεί διστακτικές να αντιμετωπίσουν «το σκοτεινό υπογάστριο των κοινωνικών μέσων» και το πώς μπορεί αυτό να χειραγωγηθεί.

Ο Zuckerberg αναγνώρισε ότι εφαρμογή ενός ακαδημαϊκού ερευνητή «διέρρευσε δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών του Facebook το 2014».

«Πρόκειται για παραβίαση εμπιστοσύνης και λυπάμαι που δεν κάναμε περισσότερα τότε» είπε επαναλαμβάνοντας την συγνώμη που έχει επαναλάβει σε πολλές τηλεοπτικές συνεντεύξεις.

«Λαμβάνουμε τώρα μέτρα έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ότι αυτό δεν θα ξανασυμβεί.Ήδη εμποδίζουμε τέτοιες εφαρμογές να έχουν πρόσβαση σε τόσα δεδομένα. Και στο εξής, περιορίζουμε τον αριθμό των δεδομένων στα οποία οι εφαρμογές μπορούν να έχουν πρόσβαση όταν χρησιμοποιείτε το Facebook.»

«Ερευνούμε επίσης κάθε εφαρμογή που είχε πρόσβαση σε έναν μεγάλο αριθμό δεδομένων προτού διευθετήσουμε το πρόβλημα. Αναμένουμε ότι θα υπάρχουν και άλλες. Και όταν τις βρούμε, θα τις απαγορεύσουμε και θα ενημερώσουμε τα επηρεαζόμενα πρόσωπα», διαβεβαιώνει.

Οι μετοχές του Facebook έπεσαν 14 τα εκατό την περασμένη εβδομάδα, ενώ το hashtag #DeleteFacebook κερδίζει έδαφος στο διαδίκτυο.

Η διαδικτυακή έρευνα της Reuters/Ipsos δείχνει ότι 41 τα εκατό των Αμερικανών πιστεύουν ότι το Facebook θα τηρήσει τους νόμους για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων, ενώ το 66 τα εκατό λέει ότι εμπιστεύονται την Amazon.com Inc, 62 τα εκατό την μητρική της Google Alphabet Inc, 60 τα εκατό την Microsoft Corp.

Η έρευνα έγινε από Τετάρτη έως Παρασκευή και είχε 2.237 συμμετοχές.

Η γερμανική έρευνα που δημοσιεύτηκε από την Bild έγινε από την Kantar EMNID, εταιρία που ανήκει στην WPP, και χρησιμοποίησε αντιπροσωπευτικές μεθόδους. Συνολικά μόνο 33 τα εκατό λέει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει θετικό αντίκτυπο στη δημοκρατία, με 60 τα εκατό να πιστεύει το αντίθετο.

πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ/ reuters.com

Σχολιασμός

Σχόλια

Ιδιοκτησία
e-Μεταρρύθμιση

Εκδότης
Γιάννης Μεϊμάρογλου

Διεθυντής Σύνταξης
Μιχάλης Κυριακίδης
mkyriak@gmail.com

Επικοινωνία
info@metarithmisi.gr

H «Μεταρρύθμιση» είναι ηλεκτρονικός κόμβος ο οποίος λειτουργεί με αυτήν τη μορφή από τον Μάρτιο του 2012. Από το 2005 κυκλοφορούσε ως έντυπο και στη συνέχεια ως ηλεκτρονικό περιοδικό.

Ξεκίνησε από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό χαρακτηριστικό την αγωνία για τη συγκρότηση ενός μεγάλου μεταρρυθμιστικού ρεύματος στην ελληνική κοινωνία. Πρόθεσή μας είναι η ενθάρρυνση των διαδικασιών για μια μεγάλη προοδευτική παράταξη και η ανάδειξη της ανάγκης να εκφρασθεί σε όλα τα επίπεδα – πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό – η οπτική μιας σύγχρονης κοινωνίας, απαλλαγμένης από τις παθογένειές της.

Αναφέρεται στο χώρο της μεταρρυθμιστικής αριστεράς, της σοσιαλδημοκρατίας, του ριζοσπαστικού κέντρου, του κοινωνικού και πολιτικού φιλελευθερισμού και επιδιώκει τον διάλογο ανάμεσα στις δημοκρατικές - προοδευτικές δυνάμεις της χώρας.

Copyright © www.metarithmisi.gr.

To Top