ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κ. Γαβρόγλου: Μειώνονται οι ανισότητες με την απόφαση για τις εκδρομές στο εξωτερικό

gavroglou kostas

O υπουργός Παιδείας Kώστας Γαβρόγλου θεωρεί ότι η απόφαση για τις σχολικές εκδρομές παρερμηνεύτηκε από τα μέσα ενημέρωσης και δηλώνει ότι η εκπαίδευση είναι για να μειώνει τις ανισότητες μεταξύ των μαθητών, κάτι στο οποίο στοχεύει η σχετική απόφαση.

«Δεν ισχύει τίποτα από όσα ειπώθηκαν περί περιορισμού των σχολικών εκδρομών», υποστήριξε με δηλώσεις του στην εφημερίδα «Τα Νέα», ο κ. Γαβρόγλου κάνοντας λόγο για «άδικη σπέκουλα» και για «ανάγκη ορισμένων κομμάτων της αντιπολίτευσης και συγγενών ΜΜΕ να δημιουργήσουν εκ του μηδενός ένα ζήτημα».

Σύμφωνα με τον κ. Γαβρόγλου, η Υπουργική Απόφαση ενθαρρύνει γενικά τη διοργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών εντός της χώρας, σε περιοχές με ιστορικό, αρχαιολογικό, περιβαλλοντικό ενδιαφέρον και φυσικό κάλλος. Δεν απαγορεύει την πραγματοποίηση των πενθήμερων εκδρομών της τελευταίας τάξης του Λυκείου στο εξωτερικό.

«Δεν αποκλείουμε καμιά εκπαιδευτική ή πολιτιστική εκδρομή στο εξωτερικό», ξεκαθάρισε, για να προσθέσει ωστόσο ότι ένα από τα βασικά εφόδια ενός νέου ανθρώπου είναι να γνωρίζει τη χώρα του και τους ανθρώπους της. «Εμείς θέλουμε να παροτρύνουμε τα παιδιά να γνωρίσουν τον τόπο τους. (…) Περιορίζονται οι μετακινήσεις στο εξωτερικό που έχουν υψηλό κόστος και χαμηλό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Η εκπαίδευση είναι για να μειώνει τις ανισότητες και όχι να τις διευρύνει», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι πρέπει να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών στα σχολεία ή ακόμα και στα πανεπιστήμια, ο υπουργός Παιδείας ήταν κατηγορηματικός: «Προφανέστατα όχι. Οι εκπαιδευτικοί μας δουλεύουν κατά μέσο όρο όσο περίπου και οι εκπαιδευτικοί στις άλλες χώρες του ΟΑΣΑ. Αντιθέτως, πρέπει να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας και να δοθούν στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων δυνατότητες μετεκπαίδευσης και αδειών ώστε να ανανεώνονται ερευνητικά και εκπαιδευτικά».

Για το εξεταστικό σύστημα είπε ότι παρ’ολο που κατανοούν την αγωνία των μαθητών, των οικογενειών και των εκπαιδευτικών, υποστηρίζουν ότι « καμία αλλαγή του εξεταστικού συστήματος δεν είναι αποδοτική αν δεν συνδεθεί με ευρύτερες αλλαγές στο Λύκειο. Καταθέσαμε προς συζήτηση μια πρόταση για αναβάθμιση της ανύπαρκτης σήμερα Γ’ Λυκείου και την αναμόρφωση ενός εξεταστικού συστήματος που μόνο στρεβλώσεις έχει. Π.χ., κοστίζει στις οικογένειες 2 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο και έχει ακυρώσει τη μαθησιακή διαδικασία. Το μόνο που επιβάλλει, μέσω της παραπαιδείας, είναι να μαθαίνουν να παιδιά «τεχνικές» για να περνούν τις Εξετάσεις. Οι Εξετάσεις είναι, βεβαίως, αδιάβλητες, αλλά είναι παιδαγωγικά δόκιμες; Η απάντηση είναι κατηγορηματικά «όχι», μιας και μετά τόσο κόπο, χρήματα και καταστρατήγηση των στοιχειωδών κανόνων μιας ουσιαστικής μόρφωσης ένας πολύ μεγάλος αριθμός παιδιών εισάγεται σε τμήματα άσχετα με τα βασικά τους ενδιαφέροντα. Ας δούμε, λοιπόν, ψύχραιμα πώς μπορούμε ως κοινωνία να διεκδικήσουμε ένα Λύκειο χωρίς να είναι πλήρως ακυρωμένη η Γ’ Τάξη του, με νέα προγράμματα σπουδών».

Σχολιασμός

Σχόλια

Ιδιοκτησία
e-Μεταρρύθμιση

Εκδότης
Γιάννης Μεϊμάρογλου

Διεθυντής Σύνταξης
Μιχάλης Κυριακίδης
mkyriak@gmail.com

Επικοινωνία
info@metarithmisi.gr

H «Μεταρρύθμιση» είναι ηλεκτρονικός κόμβος ο οποίος λειτουργεί με αυτήν τη μορφή από τον Μάρτιο του 2012. Από το 2005 κυκλοφορούσε ως έντυπο και στη συνέχεια ως ηλεκτρονικό περιοδικό.

Ξεκίνησε από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό χαρακτηριστικό την αγωνία για τη συγκρότηση ενός μεγάλου μεταρρυθμιστικού ρεύματος στην ελληνική κοινωνία. Πρόθεσή μας είναι η ενθάρρυνση των διαδικασιών για μια μεγάλη προοδευτική παράταξη και η ανάδειξη της ανάγκης να εκφρασθεί σε όλα τα επίπεδα – πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό – η οπτική μιας σύγχρονης κοινωνίας, απαλλαγμένης από τις παθογένειές της.

Αναφέρεται στο χώρο της μεταρρυθμιστικής αριστεράς, της σοσιαλδημοκρατίας, του ριζοσπαστικού κέντρου, του κοινωνικού και πολιτικού φιλελευθερισμού και επιδιώκει τον διάλογο ανάμεσα στις δημοκρατικές - προοδευτικές δυνάμεις της χώρας.

Copyright © www.metarithmisi.gr.

To Top