ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ψηφίστηκαν οι προς αναθεώρηση διατάξεις του Συντάγματος- Σε ένα μήνα η 2η ψηφοφορία

Vouli_Syntagma

Ολοκληρώθηκε η φανερή, ονομαστική ψηφοφορία επί των προτάσεων του ΣΥΡΙΖΑ, της ΝΔ και των βουλευτών που συγκέντρωσαν 50 υπογραφές για την αναθεώρηση του Συντάγματος. Οι βουλευτές που ψήφισαν ανέρχονται στους 274. Από την ψηφοφορία απείχαν οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής εκτός του Ανδρέα Λοβέρδου και οι βουλευτές της Ένωσης Κεντρώων εκτός του Γιάννη Σαρίδη. Απόντες από την ψηφοφορία ο Πάνος Καμμένος, ο Γιώργος Κασαπίδης, ο Αριστείδης Φωκάς και ο Στάθης Παναγούλης.

Υπερψηφίστηκαν με συντριπτική πλειοψηφία, που υπερβαίνει κατά πολύ τους 180 βουλευτές, οι προτάσεις  ΣΥΡΙΖΑ  και ΝΔ για την αποσύνδεση της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής (άρθρο 32), για τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας (άρθρο 62), για τον περιορισμό των προνομιακών ρυθμίσεων περί ευθύνης υπουργών (άρθρο 86) και για τις ανεξάρτητες αρχές (άρθρο 101Α).

Η κυβερνητική πρόταση για την αναθεώρηση της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του Συντάγματος, συγκέντρωσε οριακή πλειοψηφία 151 ψήφων και εγκρίθηκε. Αυτό σημαίνει ότι θα τεθεί προς ψήφιση και στη δεύτερη ψηφοφορία της παρούσας Βουλής που ακολουθεί στην Ολομέλεια στις 13 Μαρτίου.

Νωρίτερα είχαν διαρρεύσει πληροφορίες ότι η αναθεώρηση του άρθρου 3 απορρίφθηκε με 150 ψήφους. Την είδηση δημοσίευσε και το iefimerida.gr αλλά τελικώς οι πληροφορίες διαψεύστηκαν από την επίσημη καταμέτρηση που δημοσιοποίησε ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης.

Υπενθυμίζεται ότι το άρθρο 3 αφορά στους σχέσεις Eκκλησίας και Πολιτείας και ο ΣΥΡΙΖΑ είχε προτείνει να αλλάξει  με την κατοχύρωση δηλαδή, της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους.

Σε ένα μήνα από σήμερα η 2η ψηφοφορία για τις αναθεωρητέες διατάξεις

H εθνική αντιπροσωπεία στις προτάσεις της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για τις αναθεωρητέες διατάξεις τοποθετήθηκε ως εξής:

  • άρθρο 3 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 19 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 3 παρ.2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 «ΝΑΙ», 102 «ΟΧΙ», 19 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου): 167 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 153 «ΝΑΙ», 115 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 13 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 151 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ» , 20 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 21 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κρατικής εγγύησης ενός αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για όλους μέσα από καθολικές κοινωνικές υπηρεσίες και εισοδηματικές ενισχύσεις): 157 «ΝΑΙ», 99 «ΟΧΙ» , 2 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 21 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία και υποχρέωσης του κράτους να παρέχει καθολική πρόσβαση σε αποτελεσματικές παροχές υγείας μέσω του Εθνικού Συστήματος Υγείας): 157 «ΝΑΙ», 113 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 21 (προσθήκη παραγράφου 7) (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του δημόσιου ελέγχου των βασικών κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό και η ηλεκτρική ενέργεια, ώστε τα δίκτυα διανομής τους να υπόκεινται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας και να τελούν σε δημόσιο έλεγχο και προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης των κοινών αγαθών): 154 «ΝΑΙ», 115 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 22 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης ίσης αμοιβής και ίσης αξίας ανεξάρτητα από την ηλικία): 172 «ΝΑΙ», 96 «ΟΧΙ», 5 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 22 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση συνταγματικής κατοχύρωσης των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό του ελάχιστου μισθού και του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των κοινωνικών εταίρων στη διαιτησία): 115 «ΝΑΙ», 112 «ΟΧΙ», 5 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 22 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της αναγνώρισης ότι η επίταξη υπηρεσιών απαγορεύεται ως μέτρο αντιμετώπισης των συνεπειών απεργίας): 163 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 6 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 22 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης του δικαιώματος στην κοινωνική ασφάλιση υπό την έννοια ότι το κράτος υποχρεώνεται να εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία έναντι όλων των ασφαλιστικών κινδύνων μέσω ενός ενιαίου συστήματος καθολικής κάλυψης, στο πλαίσιο δημόσιου αναδιανεμητικού συστήματος, που λειτουργεί βάσει των αρχών της αλληλεγγύης και της ανταποδοτικότητας): 155 «ΝΑΙ», 112 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 28 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση της υποχρέωσης κύρωσης με δημοψήφισμα διεθνών συνθηκών που προβλέπουν μεταβίβαση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων του κράτους): 154 «ΝΑΙ», 117 «ΟΧΙ», 1 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 148 «ΝΑΙ», 120 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 32 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 221 «ΝΑΙ», 46 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 32 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 220 «ΝΑΙ», 47 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 33 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 «ΝΑΙ», 98 «ΟΧΙ», 5 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 34 παρ. 1 εδ. Β΄ (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 147 «ΝΑΙ», 121 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 35 παρ.2 περίπτ. γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 «ΝΑΙ», 118 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 37 παρ.2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης υποχρεωτικής βουλευτικής ιδιότητας για τον πρωθυπουργό) : 153 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 16 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 38 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 «ΝΑΙ», 115 «ΟΧΙ», «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 «ΝΑΙ», 118 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 44 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία): 152 «ΝΑΙ», 102 «ΟΧΙ», 15 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 54 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος): 155 «ΝΑΙ» , 100″ΟΧΙ», 15 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 54 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της δυνατότητας ορισμού από ενιαίο ψηφοδέλτιο έως πέντε (5) βουλευτών απόδημου Ελληνισμού): 158 «ΝΑΙ», 97 «ΟΧΙ», 16 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 54 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι πάγιο αναλογικό εκλογικό σύστημα είναι αυτό το οποίο η αναλογία εδρών δεν αποκλίνει περισσότερο από 10% από την αναλογία ψήφων): 153 «ΝΑΙ», 114 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 56 (προσθήκη παραγράφου 5) (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις (3) βουλευτικές περιόδους): 158 «ΝΑΙ», 111 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 59 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 167 «ΝΑΙ», 97 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 59 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 «ΝΑΙ», 97 «ΟΧΙ» , 4 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 62 (προς την κατεύθυνση περιορισμού της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής): 237 «ΝΑΙ», 33 «ΟΧΙ», 1 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 73 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας): 168 «ΝΑΙ», 97 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 84 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 «ΝΑΙ», 115 «ΟΧΙ», «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 86 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση περιορισμού των προνομιακών ρυθμίσεων περί ποινικής ευθύνης υπουργών, ιδίως μέσω της κατάργησης της αποσβεστικής προθεσμίας και της κατάργησης της δυνατότητας αναστολής της δίωξης της προδικασίας ή της κύριας διαδικασίας): 253 «ΝΑΙ», 17 «ΟΧΙ», «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 86 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι το πεδίο ισχύος του άρθρου αναφέρεται αποκλειστικά στα αδικήματα που τελέστηκαν κατά την άσκηση και όχι επ’ ευκαιρία της άσκησης των υπουργικών καθηκόντων): 179 «ΝΑΙ», 92 «ΟΧΙ», «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 101 Α (προς την κατεύθυνση περιορισμού της δυνατότητας ίδρυσης ανεξάρτητων αρχών, της διευκόλυνσης του τρόπου επιλογής των μελών τους και της ενίσχυσης του κοινοβουλευτικού ελέγχου τους): 231 «ΝΑΙ», 34 «ΟΧΙ», «ΠΑΡΩΝ»
  • άρθρο 102 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος στις εκλογές για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και θέσπισης τοπικών λαϊκών συνελεύσεων, δημοψηφισμάτων και λαϊκών πρωτοβουλιών και αναγνώρισης δυνατότητας απονομής εκλογικού δικαιώματος σε αλλοδαπούς με μόνιμη εγκατάσταση στη χώρα): 168 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 1 «ΠΑΡΩΝ».

 

Σύμφωνα με το αποτέλεσμα, δεν πάει σε 2η ψηφοφορία η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για:

  • το άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 148 «ΝΑΙ», 120 «ΟΧΙ», 3 «ΠΑΡΩΝ».
  • το άρθρο 34 παρ. 1 εδάφιο Β (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 147 «ΝΑΙ», 121 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ».
  • το άρθρο 35 παρ. 2 περιπτ, γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας) γιατί έλαβε 150 ΝΑΙ, 118 ΟΧΙ και 2 ΠΑΡΩΝ.
  • το άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 150 «ΝΑΙ», 118 «ΟΧΙ», 2 «ΠΑΡΩΝ»

 

Σε ένα μήνα από σήμερα θα γίνει η 2η ψηφοφορία στην οποία θα μπει προς ψήφιση το σύνολο των άρθρων και των διατάξεων των άρθρων τα οποία έχουν συγκεντρώσει από 151 ψήφους και άνω.

Σχολιασμός

Σχόλια

Ιδιοκτησία
e-Μεταρρύθμιση

Εκδότης
Γιάννης Μεϊμάρογλου

Διεθυντής Σύνταξης
Μιχάλης Κυριακίδης
mkyriak@gmail.com

Επικοινωνία
info@metarithmisi.gr

H «Μεταρρύθμιση» είναι ηλεκτρονικός κόμβος ο οποίος λειτουργεί με αυτήν τη μορφή από τον Μάρτιο του 2012. Από το 2005 κυκλοφορούσε ως έντυπο και στη συνέχεια ως ηλεκτρονικό περιοδικό.

Ξεκίνησε από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό χαρακτηριστικό την αγωνία για τη συγκρότηση ενός μεγάλου μεταρρυθμιστικού ρεύματος στην ελληνική κοινωνία. Πρόθεσή μας είναι η ενθάρρυνση των διαδικασιών για μια μεγάλη προοδευτική παράταξη και η ανάδειξη της ανάγκης να εκφρασθεί σε όλα τα επίπεδα – πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό – η οπτική μιας σύγχρονης κοινωνίας, απαλλαγμένης από τις παθογένειές της.

Αναφέρεται στο χώρο της μεταρρυθμιστικής αριστεράς, της σοσιαλδημοκρατίας, του ριζοσπαστικού κέντρου, του κοινωνικού και πολιτικού φιλελευθερισμού και επιδιώκει τον διάλογο ανάμεσα στις δημοκρατικές - προοδευτικές δυνάμεις της χώρας.

Copyright © www.metarithmisi.gr.

To Top