ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τραμπ: 35% φόρος για τα γερμανικά αυτοκίνητα που θα εισάγονται στις ΗΠΑ

FILE PHOTO - A U.S. flag flutters in the wind above a Volkswagen dealership in Carlsbad, California, U.S. May 2, 2016.  REUTERS/Mike Blake/File Photo

Στην συνέντευξη στην γερμανική Bild, ο Τραμπ άσκησε δριμεία κριτική στους Γερμανούς κατασκευαστές γιατί δεν παράγουν περισσότερα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ.

«Αν θέλετε να φτιάχνετε αυτοκίνητα στον κόσμο, σας εύχομαι τα καλύτερα. Μπορείτε να φτιάχνετε αυτοκίνητα για τις ΗΠΑ, αλλά για κάθε αυτοκίνητο που μπαίνει στη χώρα, θα πληρώνετε 35 τα εκατό φόρο» είπε ο Τραμπ.

«Θα έλεγα στην BMW αν πρόκειται να φτιάξετε εργοστάσιο στο Μεξικό και σκοπεύετε να πουλήσετε αυτοκίνητα στις ΗΠΑ χωρίς φόρο 35 τα εκατό, ξεχάστε το» είπε.

Ο Τραμπ έστρεψε τα πυρά του στους κατασκευαστές που παράγουν στο Μεξικό, με το τελευταίο να έχει αναδειχθεί σε κέντρο παραγωγής με χαμηλό κόστος. Έχει ήδη προειδοποιήσει την ιαπωνική Toyota ότι θα της επιβληθεί «μεγάλος φόρος» αν φτιάχνει τα Corolla που προορίζονται για τις ΗΠΑ στο προγραμματισμένο εργοστάσιο στο Μεξικό.

Και οι τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις σε εργοστάσια στο Μεξικό προσβλέποντας στην εξαγωγή μικρότερων οχημάτων στην αμερικανική αγορά.
Ταυτόχρονα οι Γερμανοί κατασκευαστές έχουν τετραπλασιάσει την παραγωγή ελαφριών οχημάτων στις ΗΠΑ τα τελευταία επτά χρόνια σε 850,000, με τα μισά από αυτά να εξάγονται από τη χώρα, σύμφωνα με την ένωση των Γερμανών αυτοκινητοβιομηχανιών VDA.

«Μακροπρόθεσμα, οι ΗΠΑ θα αυτοπυροβοληθούν αν επιβάλουν φόρους εισαγωγής ή άλλα εμπορικά εμπόδια» δήλωσε ο πρόεδρος της VDA Ματίας Βίσμαν.

gabriel-autosΑπαντώντας μέσω της Bild, ο αντικαγκελάριος της Γερμανίας Σίγκμαρ Γκάμπριελ είπε ότι αντί να προσπαθούν να τιμωρήσουν τους Γερμανούς κατασκευαστές, οι ΗΠΑ θα έπρεπε να απαντήσουν κατασκευάζοντας καλύτερα και πιο επιθυμητά αυτοκίνητα. «Νομίζω ότι το μεγαλύτερο εργοστάσιο της BMW βρίσκεται στις ΗΠΑ» είπε με νόημα ο κ. Γκάμπριελ.

 

Η Mercedes-Benz και BMW έχουν ήδη μεγάλα εργοστάσια στις ΗΠΑ όπου κατασκευάζουν μεγάλα οχήματα (SUVs) για εξαγωγή σε Ασία και Ευρώπη.

Περίπου 65 τα εκατό της παραγωγής της BMW από το εργοστάσιο στο Σπάρτανμπουργκ της Νότιας Καρολίνα εξάγεται, ενώ τα μοντέλα X3, X4, X5 και X6 παράγονται στις ΗΠΑ.

Ο Τραμπ αποκάλεσε τη Γερμανία μεγάλο παραγωγό αυτοκινήτων, σημειώνοντας ότι τα Mercedes-Benz είναι συχνά στην Νέα Υόρκη, αλλά ισχυρίστηκε ότι δεν υπάρχει αμοιβαιότητα.

Οι Γερμανοί δεν αγοράζουν Chevrolets στον ίδιο βαθμό, είπε, αποκαλώντας την επιχειρηματική σχέση άδικο μονόδρομο.

Οι πωλήσεις της Chevrolet έπεσαν στην Ευρώπη όταν η μητρική εταιρία General Motors ανακοίνωσε το 2013 ότι δεν θα εξακολουθούσε τις πωλήσεις της Chevrolet στην Ευρώπη από το 2015. Από τότε η GM επικεντρώθηκε στην προώθηση των Opel και Vauxhall.

Μιλώντας στην Wall Street Journal o γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε προειδοποίησε τον κ. Τραμπ τόσο για την προστατευτική οικονομική πολιτική που επιθυμεί να εφαρμόσει και για τους κινδύνους που μπορεί αυτή να ενέχει για την παγκόσμια οικονομία. Την ίδια στιγμή, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για το «πολιτικό φλέρτ» του Ντόναλντ Τραμπ με τη Ρωσία, υπογραμμίζοντας ότι αυτό μπορεί να δημιουργήσει τριγμούς στην «συμμαχία της Δύσης».

O Γερμανός Υπουργός ξεκαθάρισε μεν, πως σκοπεύει να εργαστεί «όσο το δυνατόν πιο εποικοδομητικά» με την κυβέρνηση του Τραμπ, αλλά δήλωσε πως θα ήταν λάθος να επιδιώξει εθνικιστικές οικονομικές πολιτικές και λάθος να ελαχιστοποιήσει την απειλή από τη ρωσική ανάμειξη.»Όποιος θέλει ανάπτυξη –και θεωρώ ότι αυτή η κυβέρνηση θα είναι φιλική προς την ανάπτυξη- πρέπει να είναι υπέρ των ανοιχτών αγορών. Ο προστατευτισμός μπορεί να παρουσιάσει βραχυπρόθεσμα οφέλη, αλλά σχεδόν πάντα είναι καταστροφικός μακροπρόθεσμα», σημειώνει ο Σόιμπλε.

 

Σχολιασμός

Σχόλια

Ιδιοκτησία
e-Μεταρρύθμιση

Εκδότης
Γιάννης Μεϊμάρογλου

Διεθυντής Σύνταξης
Μιχάλης Κυριακίδης
mkyriak@gmail.com

Επικοινωνία
info@metarithmisi.gr

H «Μεταρρύθμιση» είναι ηλεκτρονικός κόμβος ο οποίος λειτουργεί με αυτήν τη μορφή από τον Μάρτιο του 2012. Από το 2005 κυκλοφορούσε ως έντυπο και στη συνέχεια ως ηλεκτρονικό περιοδικό.

Ξεκίνησε από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό χαρακτηριστικό την αγωνία για τη συγκρότηση ενός μεγάλου μεταρρυθμιστικού ρεύματος στην ελληνική κοινωνία. Πρόθεσή μας είναι η ενθάρρυνση των διαδικασιών για μια μεγάλη προοδευτική παράταξη και η ανάδειξη της ανάγκης να εκφρασθεί σε όλα τα επίπεδα – πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό – η οπτική μιας σύγχρονης κοινωνίας, απαλλαγμένης από τις παθογένειές της.

Αναφέρεται στο χώρο της μεταρρυθμιστικής αριστεράς, της σοσιαλδημοκρατίας, του ριζοσπαστικού κέντρου, του κοινωνικού και πολιτικού φιλελευθερισμού και επιδιώκει τον διάλογο ανάμεσα στις δημοκρατικές - προοδευτικές δυνάμεις της χώρας.

Copyright © www.metarithmisi.gr.

To Top