ΑΡΘΡΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης

Αμέτρητες φωτογραφίες, πολλά λόγια, λίγη δουλειά και ακόμη λιγότερες αλήθειες.

«Αντίπαλος μας είναι ο χρόνος», δήλωσαν σήμερα σε εργοτάξιο της επέκτασης του μετρό Καλαμαριάς, οι αξιωματούχοι της κυβέρνησης και της Αττικό Μετρό ΑΕ.

Σπάνια ειλικρίνεια, αφού:

-Έχει συμπληρωθεί ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου και η πρόοδος του βρίσκεται στο 55% περίπου.

-Σήμερα μετέθεσαν, σε σχέση με περσινές τους ανακοινώσεις, ακόμη ένα χρόνο την λειτουργία της επέκτασης της γραμμής του μετρό στην Καλαμάρια, στο 2022.

Πέντε ερωτήματα που ζητούν απάντηση:

1)Σε πρόσφατη επίσκεψη, τους πάλι στην Καλαμαριά, ανακοίνωσαν, ότι οι εργασίες τρέχουν με διπλάσιο ρυθμό από ότι προβλεπόταν στο χρονοδιάγραμμα της σύμβασης, τότε γιατί η λειτουργία του θα ξεκινήσει σε διπλάσιο χρόνο από την αρχική πρόβλεψη της σύμβασης;

2 )Γιατί ποτέ δεν ανακοινώνουν τους λόγους της μεγάλης καθυστέρησης;

3 )Γιατί ποτέ δεν αναφέρουν, τον χρόνο μελέτης, διασφάλισης των πόρων και δημοπράτησης του έργου, που είναι και τα πιο αποφασιστικά βήματα ενός δημοσίου έργου, αφού η συνέχεια του συγκεκριμένου έργου δεν συναντά κανένα πρόβλημα, όπως οι ίδιοι δηλώνουν;

Η απάντηση είναι απλή, γιατί όλα αυτά έγιναν από το τέλος του 2009 μέχρι τις αρχές του 2012, δηλαδή, την περίοδο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.

4 ) Πότε θα δημοπρατήσουν τον διαγωνισμό για την προμήθεια των συστημάτων ασφάλειας και των 15 συρμών της Καλαμαριάς, προϋπολογισμού, περίπου 170 εκ. ευρώ;

5 ) Γιατί δεν τα δημοπράτησαν τόσα χρόνια, όπως ήταν προγραμματισμένα; Μήπως οι δεσμευμένοι πόροι έχουν χαθεί;

Αμέτρητες φωτογραφίες, πολλά λόγια, λίγη δουλειά και ακόμη λιγότερες αλήθειες, στην γραμμή της Καλαμαριάς.

Δυστυχώς, τα ανάλογα ισχύουν και για την γραμμή της Θεσσαλονίκης.

Τα χειροτέρα όμως είναι για τις επεκτάσεις των γραμμών στην Δυτική Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιο, εκεί έχουμε μόνο συνεχείς συσκέψεις με δημάρχους, πολλά λόγια, πολλές φωτογραφίες και καθόλου δουλειά, αφού μετά το 2012, δεν έγινε ούτε ένα ουσιαστικό βήμα και δεν υπάρχει περίπτωση, με τα σημερινά δεδομένα ,να γίνει τα επόμενα τουλάχιστον πέντε χρόνια.

Και δύο γενικές αλήθειες:

-Το μετρό το θέλουμε όλοι, όμως οι Θεσσαλονικείς έχουν κουραστεί να ακούνε για αυτό, αφού κάποιοι τους κορόιδεψαν ακόμη πιο πολύ, όταν άνοιγαν τρύπες στην Εγνατία, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, λέγοντας ότι θα κάνουν το μετρό με τα κέρδη του ραδιοφώνου FM 100.

-Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ διαγκωνίζονται για το ποια κυβέρνηση είπε τα πιο πολλά λόγια και είχε τα πιό πενιχρά αποτελέσματα, στο μετρό Θεσσαλονίκης.

 

Σχολιασμός

Σχόλια

Ιδιοκτησία
e-Μεταρρύθμιση

Εκδότης
Γιάννης Μεϊμάρογλου

Διεθυντής Σύνταξης
Μιχάλης Κυριακίδης
mkyriak@gmail.com

Επικοινωνία
info@metarithmisi.gr

H «Μεταρρύθμιση» είναι ηλεκτρονικός κόμβος ο οποίος λειτουργεί με αυτήν τη μορφή από τον Μάρτιο του 2012. Από το 2005 κυκλοφορούσε ως έντυπο και στη συνέχεια ως ηλεκτρονικό περιοδικό.

Ξεκίνησε από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό χαρακτηριστικό την αγωνία για τη συγκρότηση ενός μεγάλου μεταρρυθμιστικού ρεύματος στην ελληνική κοινωνία. Πρόθεσή μας είναι η ενθάρρυνση των διαδικασιών για μια μεγάλη προοδευτική παράταξη και η ανάδειξη της ανάγκης να εκφρασθεί σε όλα τα επίπεδα – πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό – η οπτική μιας σύγχρονης κοινωνίας, απαλλαγμένης από τις παθογένειές της.

Αναφέρεται στο χώρο της μεταρρυθμιστικής αριστεράς, της σοσιαλδημοκρατίας, του ριζοσπαστικού κέντρου, του κοινωνικού και πολιτικού φιλελευθερισμού και επιδιώκει τον διάλογο ανάμεσα στις δημοκρατικές - προοδευτικές δυνάμεις της χώρας.

Copyright © www.metarithmisi.gr.

To Top