ΑΡΘΡΑ

Μακεδονικό- Αλήθειες & Ψέματα

– Οι Αρχαίοι Μακεδόνες δεν ήταν Έλληνες.

Ψέμα. Ο πρίγκηπας Κάρανος, γιος του βασιλιά Τήμενου (εξ ου και Τημενίδες) του Άργους της Πελοποννήσου, μη παίρνοντας τον θρόνο του Άργους αναχώρησε μαζί με την φάρα του και τους ακολούθους του κι εγκαταστάθηκαν στον Θερμαϊκό Κόλπο, ιδρύοντας το Βασίλειο της Μακεδονίας.

Η Μακεδονία ιδρύθηκε περί τον 10ο αιώνα και καταστράφηκε περί τον 2ο αιώνα π.Χ. από τους Ρωμαίους.

– Οι Αρχαίοι Μακεδόνες δεν μιλούσαν Ελληνικά.

Ψέμα. Η αρχική δωρική τους διάλεκτος ενσωμάτωσε αργότερα πολλά στοιχεία της ιωνικής, λόγω της πολιτισμικής επιρροής της Αθήνας. Δημιουργήθηκε η λεγόμενη Κοινή, δηλαδή η απλή Ελληνική. Αυτή είναι η γλώσσα της Ελληνιστικής επικράτειας των Μακεδόνων, κι αυτή είναι κι η γλώσσα του Ευαγγελίου. Ονομάστηκε Ελληνιστική ή Αλεξανδρινή διάλεκτος.
Αυτή την γλώσσα μετεξελιγμένη μιλάνε κι οι σημερινοί, οι σύγχρονοι Έλληνες.! Δεν μιλούν ούτε λακωνική ούτε Αττική διάλεκτο.

– Η Αρχαία Μακεδονία ήταν ορεινή.

Ψέμα. Η Αρχαία Μακεδονία ήταν γύρω από τον Θερμαϊκό Κόλπο.

– Η Μακεδονία εδαφικά – γεωγραφικά  μοιράζεται σε τρεις χώρες.

Αναληθές. Πολύ μικρά τμήματα της Αρχαίας Μακεδονίας υπάρχουν στο κράτος των Σκοπιανών και στην Βουλγαρία. Κι αυτό καθορίζεται από τις ιστορικές περιγραφές κ αι τα αρχαιολογικά ευρήματα.

– Όσοι κατοικούσαν στην Αρχαία Μακεδονία ήταν Μακεδόνες.

Σωστό. Εκεί που κατοικούσαν οι Μακεδόνες ήταν Μακεδονία. Μακεδόνες ήταν ράτσα, είναι φυλετικός προσδιορισμός. Η Μακεδών Χώρα ήταν η γη των μακρύκορμων, των υψηλόσωμων (Ελλήνων).

Στις περιοχές όπου νικούσαν και τις κατακτούσαν, εξακολουθούσαν να τις κατοικούν άλλοι λαοί. Ιλλυριοί, Φρύγες, Σκύθες. Ακόμη και στις κολωνίες πόλεις – αποικίες τους, μπορεί η ηγετική κάστα να ήταν Μακεδόνες αλλά η μάζα του πληθυσμού ήταν Έλληνες άλλων περιοχών.

Οπότε Μακεδονία εξακολουθούσε να είναι η περιοχή γύρω από τον Θερμαϊκό Κόλπο.

– Όσοι κατοικούν στην σημερινή Μακεδονία είναι Μακεδόνες.

Λάθος. Στην σημερινή Μακεδονία κατοικούν βλάχοι, πόντιοι, σαρακατσάνοι, μικρασιάτες, καραγκούνηδες, σλάβοι, αρβανίτες και τσιγγάνοι. Ε, αυτοί δεν είναι απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων.

– Η περιοχή των Σκοπίων λέγεται Μακεδονία τους τελευταίους αιώνες κι οι κάτοικοι Μακεδόνες.

Ψέμα. Ο τίτλος «Μακεδονία» επινοήθηκε από την Γιουγκοσλαβία για να αποσπάσει την περιοχή από τους Βουλγάρους. Διότι οι Έλληνες κάτοικοι των περιοχών αυτών κι οι συγγενείς που τυγχάνει να είχαν κάποιοι από τους γονείς και τους παππούδες μας στις περιοχές αυτές ως Βουλγάρους τους ήξεραν. Η γλώσσα ‘μακεδονίτικα’ κι οι ‘Μακεδονίτες’ είναι μόνο στην φαντασία του Σταύρου Θεοδωράκη. Και οι δεξιοί και οι αριστεροί και οι κεντρώοι του εν λόγω τόπου, τονίζουν εμφατικά πως την γλώσσα αυτή την ξέρουν ως ‘βουλγάρικα’ και τους εν λόγω ‘Μακεδόνες’ ως Βούλγαρους. Και πως όταν ήτανε παιδάκια στο ποδόσφαιρο χωρίζονταν κι έπαιζαν Έλληνες εναντίον Βουλγάρων. Και κατά την διάρκεια της βουλγαρο-ναζιστικής κατοχής τρομοκρατούσαν τους Έλληνες -που σημειωτέον ήταν γείτονες και φίλοι μέχρι τότε- πως ‘τώρα θα χορέψει το άλογο μας’.

Η περαιτέρω «μακεδονοποίηση» προωθήθηκε μετά τον Β’ΠΠ από την «σοσιαλιστική» Γιουγκοσλαβία με την επινόηση «μακεδονικής» γλώσσας και έθνους κι άλλα τέτοια φαιδρά, που οι Ελληνικές ηγεσίες της εποχής δεν τα έπαιρναν και πολύ στα σοβαρά. Και που να ξέρουν και να προβλέψουν πως θα γινόταν ανεξάρτητο κράτος διεκδικώντας αυτό το όνομα και την ταυτότητα για δικά τους.

– Η Ελλάδα δεν έχει αναγνωρίσει τα Σκόπια με το όνομα Μακεδονία.

Ψέμα. Η ονομασία ‘Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας’ περιέχει το όνομα ‘Μακεδονία’. Ενδεχομένως κάποιοι σε κατάσταση αυθυποβολής δεν θέλουν να το συνειδητοποιήσουν.

– Αν διευθετηθεί το θέμα του αλυτρωτισμού, μία σύνθετη ονομασία δεν θα μας πείραζε.

Ανακριβές. Το συνθετικό ‘Μακεδονία’ στη ονομασία του σκοπιανού κράτους έτσι κι αλλιώς οδηγεί στον αλυτρωτισμό. Αν είναι ‘Βόρεια Μακεδονία’ τότε υπάρχει και ‘Νότια Μακεδονία’ που είναι σκλαβωμένη. Αν είναι ‘Άνω Μακεδονία’ τότε υπάρχει και ‘Κάτω Μακεδονία’ που είναι υπό κατοχή. Κι αν είναι ‘Μακεδονία του Βαρδάρη’ τότε υπάρχει η αλύτρωτη ‘Μακεδονία του Αιγαίου’. Επίσης αν είναι ‘Νέα Μακεδονία’ τότε υπάρχει κι η ‘Αρχαία Μακεδονία’ πούναι κάτω από την μπότα των Ελλήνων.
Εξάλλου και το κυριότερο. Είναι θέμα ηθικό. Οι Έλληνες μάχονται όχι κατά των Σκοπίων αλλά κατά του ψεύδους και της απάτης. Κατά του δόλιου σωβινισμού κι επεκτατισμού. Αυτές είναι αρχές κάθε έντιμου ανθρώπου, Έλληνα ή μη.

– Τώρα είναι ευκαιρία που τα Σκόπια κυβερνούν «μετριοπαθείς».

Αστείο πράγμα. Δηλαδή η επιλογή ενός ‘μετριοπαθούς’ σοβινιστή αρχηγού μιας χώρας, ενός λαού που μας μισεί εδώ κι αιώνες και που έχει τωρινές επεκτατικές βλέψεις διεθνώς γνωστές, σε σχέση με έναν ‘ακραίο’ σοβινιστή, αυτό αποτελεί πολιτική λύση;

Θα ήταν ίσως ευκαιρία αλλά όχι παραδίδοντας τον όρο ‘Μακεδονία’ -ακόμα και στα σλαβικά-. Η εκλογή ‘μετριοπαθούς’ σωβινιστή ως ηγέτη στη γειτονική χώρα κι όχι ενός ‘ακραίου’ σοβινιστή, υποτίθεται πως λειτουργεί υπέρ μας κι όχι εις βάρος μας.

– Έχουμε απομονωθεί.

Όχι βέβαια. Η Ελλάδα δεν απομονώθηκε. Οι σύμμαχοι της την δικαίωσαν πλήρως και της ζήτησαν να προτείνει ένα όνομα χωρίς τη λέξη ‘Μακεδονία’ για τους αναγνωρίσουν με αυτό και να κλείσει το ζήτημα. Κι -άκουσον άκουσον- τι είπε η τότε κυβέρνηση: – Α εμείς δεν ανακατευόμαστε με το τι ονομασία θα πάρουν.!

– Τώρα είναι αργά σχεδόν όλοι την έχουν αναγνωρίσει με το όνομα Μακεδονία.

Αλήθεια εν μέρει. Παρ’ όλα αυτά, για τις τρίτες χώρες δεν είναι κάτι το αδιανόητο να αλλάξουν. Εξάλλου οι αναγνωρίσεις επισήμως έγιναν ως ‘FYROM’ κι ως προσωρινή ονομασία.

– Ο χρόνος περνάει εις βάρος μας.

Ψέμα. Αυτό ίσχυε τα πρώτα χρόνια. Τώρα ισχύει το αντίθετο. Η FYROM και οι ΗΠΑ θέλουν να κλείσει το θέμα, για να εντάξουν τα Σκόπια στο ΝΑΤΟ. Εξ ου και οι πιέσεις.

– Τα συλλαλητήρια δεν προσφέρουν, ίσα ίσα που κάνουν και κακό.

Ναι, από άποψη μικροπολιτικής, μιας επιτρέπει διάφορους ταγματασφαλίτες κι υπεύθυνους για το πρόβλημα να παρουσιάζονται ως «πατριώτες» κι «αγωνιστές». Και γι’ αυτό ευθύνονται οι ανεπίτρεπτες πολιτικές της μεταπολίτευσης μέχρι και σήμερα.

Όμως από πλευράς λαού είναι σαφές πως άπαντες οι Έλληνες δεν δέχονται τον όρο Μακεδονία για τα Σκόπια. Μπορεί κανείς να πάει κόντρα στη λαϊκή θέληση;

– Το πώς θα τους αναγνωρίσουν οι άλλοι είναι πολύ σημαντικό για μας.

Ψέμα. Για τους άλλους έτσι κι αλλιώς είναι δευτερεύον ζήτημα. Για μας και για τα Σκόπια είναι σημαντικό. Και κυρίως για μας, γι’ αυτό κι όλοι σκίζονται να πείσουν την Ελλάδα, μιας και τα Σκόπια εμφανίζονται ως ‘άκαμπτα’.

– Δεν μπορούμε να τους ονοματίσουμε μονομερώς.

Ψέμα. Όλοι γνωρίζουν πως αυτοί μονομερώς απέδωσαν στους εαυτούς τους το όνομα ‘Μακεδονία’. Και μόνο αυτό δίνει το δικαίωμα στη χώρα μας να τους αναγνωρίσει μονομερώς με ότι όνομα κρίνει.

Κι αυτό κάλλιστα μπορεί να είναι Βαρδαρία (Vardarska). Μιας και με αυτό προσδιορίζουν την περιοχή τους στην γλώσσα τους.

Και μία τελευταία παρατήρηση.

Ανεξαρτήτως χώρας, ένας διαπραγματευτής κι ειδικά των Η.Ε. οφείλει να έχει την κατάλληλη μόρφωση, να γνωρίζει το αντικείμενο του και το βασικό, να είναι έντιμος και ηθικός.

Ο Νίμιτς μας είπε ένα σωρό ψέματα για την ιστορία της Μακεδονίας και το κυριότερο: πως δεν είναι ‘ρεαλιστικό’ να μην περιέχεται η λέξη ‘Μακεδονία’ στην ονομασία του γειτονικού κράτους. Δηλαδή κριτήριο του δεν είναι η αλήθεια και το δίκαιο αλλά κάποια υπαρκτή ή ανύπαρκτη ‘ρεαλιστικότητα’.

Ο λαός μας δεν δέχεται έναν τέτοιο ανήθικο  κι ανέντιμο ψευδολόγο για συνομιλητή και διαπραγματευτή. Οι πολιτικές δυνάμεις;

Σχολιασμός

Σχόλια

Ιδιοκτησία
e-Μεταρρύθμιση

Εκδότης
Γιάννης Μεϊμάρογλου

Διεθυντής Σύνταξης
Μιχάλης Κυριακίδης
mkyriak@gmail.com

Επικοινωνία
info@metarithmisi.gr

H «Μεταρρύθμιση» είναι ηλεκτρονικός κόμβος ο οποίος λειτουργεί με αυτήν τη μορφή από τον Μάρτιο του 2012. Από το 2005 κυκλοφορούσε ως έντυπο και στη συνέχεια ως ηλεκτρονικό περιοδικό.

Ξεκίνησε από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό χαρακτηριστικό την αγωνία για τη συγκρότηση ενός μεγάλου μεταρρυθμιστικού ρεύματος στην ελληνική κοινωνία. Πρόθεσή μας είναι η ενθάρρυνση των διαδικασιών για μια μεγάλη προοδευτική παράταξη και η ανάδειξη της ανάγκης να εκφρασθεί σε όλα τα επίπεδα – πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό – η οπτική μιας σύγχρονης κοινωνίας, απαλλαγμένης από τις παθογένειές της.

Αναφέρεται στο χώρο της μεταρρυθμιστικής αριστεράς, της σοσιαλδημοκρατίας, του ριζοσπαστικού κέντρου, του κοινωνικού και πολιτικού φιλελευθερισμού και επιδιώκει τον διάλογο ανάμεσα στις δημοκρατικές - προοδευτικές δυνάμεις της χώρας.

Copyright © www.metarithmisi.gr.

To Top