ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

Όραμα για τον τουρισμό = 0

Ελλἀδα 2014, μια χώρα που έχει βασίσει μεγάλο μέρος του βιοτικού της επιπέδου τις τελευταίες δεκαετίες στον τουρισμό και μια χώρα που προσπαθεί να ανορθώσει την οικονομία της έχοντας ως πολιτικό επιχειρημα την ανόρθωση του τουρισμου. Αλλά τι επενδύει το κράτος πραγματικά για να ενισχίσει τον τουρισμό.

Ελλἀδα 2014, μια χώρα που έχει βασίσει μεγάλο μέρος του βιοτικού της επιπέδου τις τελευταίες δεκαετίες στον τουρισμό και μια χώρα που προσπαθεί να ανορθώσει την οικονομία της έχοντας ως πολιτικό επιχειρημα την ανόρθωση του τουρισμου. Αλλά τι επενδύει το κράτος πραγματικά για να ενισχίσει τον τουρισμό. Το πιο σημαντικο στοιχείο που χρειάζεται μια χώρα για να αυξήσει τον τουρισμό της ειναι το καλό επίπεδο μεταφορών (υπάρχει σημαντική βελτίωση λόγω τον ολυμπιακών αγώνων στην Αθήνα, αλλά δεν είναι αρκετή), τα οδικα δίκτυα, και η προσεγμένη προσβαση στους αερολιμένες(με εξαίρεση το Ελ. Βενιζέλος που είναι πραγματικά υψηλού επιπέδου οι εγκαταστάσεις του και η πρόσβαση σε αυτό τα υπόλοιπα αεροδρόμια μπορούν να χαρακτηριστούν ως απαράδεκτα) και τα λιμάνια της. Και τι κάνει η Ελλαδα τόσα χρόνια; Βασικά τίποτα και απόδειξη αυτού είναι το οδικό δίκτυο από και προς το λιμάνι του Πειραιά, της Πάτρας, της Καβάλας κ.α. Με το πρώτο καράβι που δένει επικρατεί το αδιαχώριτο. Σύχρονη χώρα με όραμα για τον τουρισμό!

Ο τουρισμός αυξάνεται με δύο τρόπους. Είτε με διαφήμιση, είτε από στόμα σε στόμα. Και το στόμα σε στόμα, νομίζω πως το χάνουμε. Και αυτό για έναν απλό λόγο. Είμαστε δομικά μη ευρωπαικη χώρα και αυτό έχει πολυ άσχημο αποτέλεσμα καθώς οι μεγάλες μας πόλεις είναι η πρώτη και η τελευταία εικόνα για τους περισσότερους τουριστες που μας επισκέπτονται. Και είναι μια άσχημη εικόνα, η οποία δυστυχώς δεν ξεχνιέται. Και ας αφήσουμε τους τουρίστες. Ποιός από έμας κατά την έναρξη ενος ταξιδιού που έπρεπε να ξεκινήσει π.χ. απὀ το λιμάνι του Πειραιά δεν αισθάνθηκε ντροπή κατά τα τελευταία 4 χιλιόμετρα της οδικής διαδρομής; Το ίδιο εννοείτε και για τον γυρισμό. Αν δεν φτιάξουμε λοιπόν τα κομβικά σημειά από τα οποία ξέρουμε πως θα περάσει η πλειονότητα των τουρίστών που θέλει να εξερευνήσει την χώρα μας, πως θα κερδίσουμε την εικόνα της σύχρονης ευρωπαικής χώρας; Πως θα είμαστε υπερήφανοι οτι προσφέραμε μια αξεχάστη τουριστική εμπειρία όταν αρκετοί τουριστες θα περάσουν απο την απαράδεκτη οδό Πειραιώς και από την εξωτική Ομόνοια;

Η τουριστική Ελλάδα δεν πρέπει να ποντάρει μόνο στον ήλιο και τα πανέμορφα της τοπία. Πρέπει να δει τον τουρισμό σαν ένα σύνολο εμπειριών που περικλείει και άλλα πράγματα πέρα από αυτά που μας χάρησε απλόχερα η φύση και επιδιώκουμε να εκμεταλευτούμε χωρίς να βάλουμε τίποτα από την τσέπη μας. Για άλλη μια φορα, το πολιτικό όραμα είναι ίσο με το μηδέν.

Σχολιασμός

Σχόλια

Ιδιοκτησία
e-Μεταρρύθμιση

Εκδότης
Γιάννης Μεϊμάρογλου

Διεθυντής Σύνταξης
Μιχάλης Κυριακίδης
mkyriak@gmail.com

Επικοινωνία
info@metarithmisi.gr

H «Μεταρρύθμιση» είναι ηλεκτρονικός κόμβος ο οποίος λειτουργεί με αυτήν τη μορφή από τον Μάρτιο του 2012. Από το 2005 κυκλοφορούσε ως έντυπο και στη συνέχεια ως ηλεκτρονικό περιοδικό.

Ξεκίνησε από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό χαρακτηριστικό την αγωνία για τη συγκρότηση ενός μεγάλου μεταρρυθμιστικού ρεύματος στην ελληνική κοινωνία. Πρόθεσή μας είναι η ενθάρρυνση των διαδικασιών για μια μεγάλη προοδευτική παράταξη και η ανάδειξη της ανάγκης να εκφρασθεί σε όλα τα επίπεδα – πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό – η οπτική μιας σύγχρονης κοινωνίας, απαλλαγμένης από τις παθογένειές της.

Αναφέρεται στο χώρο της μεταρρυθμιστικής αριστεράς, της σοσιαλδημοκρατίας, του ριζοσπαστικού κέντρου, του κοινωνικού και πολιτικού φιλελευθερισμού και επιδιώκει τον διάλογο ανάμεσα στις δημοκρατικές - προοδευτικές δυνάμεις της χώρας.

Copyright © www.metarithmisi.gr.

To Top