ΑΡΘΡΑ

Ο φασισμός φιλούσε υπέροχα

Διερωτάται η καλή μας κυρία Άννα Φραγκιαδάκη, αν είμαστε λαός φονιάδων, λόγω της εγκληματικής δράσης της ΧΑ, ή και άλλων μεμονωμένων πολιτών, κατά των οικονομικών μεταναστών. Προφανώς και δεν είμαστε, δεν υπάρχει λαός φονιάδων. Απλώς είμαστε ένα λαός που έχει χάσει τη μπάλα, που του ήρθε άξαφνα η πανταχούσα και «τρελάθηκε». Τελείωσαν τα φθηνά δανεικά, ο fredo, το τζιπ και η μεζονέτα, κινδυνεύουν, η αγοραστική αξία για την απόκτηση πλαστικών και άλλων, μειώθηκε δραματικά, για πολλούς έγινε επισφαλής ακόμα και η διατροφή. «Λογικό» είναι να θέλουμε κάπου να ξεσπάσουμε, να φτιάξουμε εχθρούς και να τους κυνηγήσουμε.

.

Η ανακοίνωση του σωματείου των μικροπωλητών είναι μια ανατριχιαστικά πολιτική δήλωση που τα λέει όλα, ανάγλυφα:

.

Η ανάλγητη συγκυβέρνηση και το Κράτος της ατιμωρησίας, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ για όλους εμάς τους υγιώς σκεπτόμενους μικροεμποράκους, βρίσκει ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ!!!

.

Παρά τις συνεχείς(επί σειρά ετών) εκκλήσεις μας για πάταξη του παρεμπορίου, οι εγκάθετοι καρεκλοκέντητοι, σιωπούσαν ΩΘΩΝΤΑΣ στο θάνατο τους έλληνες βιοπαλαιστές μικροπωλητές, δείχνοντας ΑΝΕΧΕΙΑ σε όλους αυτούς που με ένα σεντόνι καταπατούσαν όλους τους δρόμους της χώρας, ασκώντας παρεμπόριο με οφέλη δεκάδων δις ευρώ ετησίως.
Οι αυθόρμητες «κινήσεις ΜΑΤ» μελών της Χρυσής Αυγής σε διάφορες Εμποροπανηγύρεις ανά την Επικράτεια, μας βρίσκουν απολύτως σύμφωνους με την παρότρυνση!!! Αυτή η δράση τους να επεκταθεί σε όλους τους υπαίθριους χώρους της χώρας (σχετικό έγγραφο θα σταλεί από το Φορέα μας προς τη Γραμματεία της Χρυσής Αυγής) Ποινικής Δικονομίας περί του νομίμου δικαιώματος του πολίτη ακόμα και να προβεί σε σύλληψη δράστη για αυτόφωρο πλημμέλημα, καθώς και τον συνδυασμό των άρθρων 259 και 15 του Ποινικού Κώδικα για τις ποινικές ευθύνες των οργάνων τους στα εγκλήματα της λαθρεμπορίας και της αποδοχής και διάθεσης προϊόντων εγκλήματος.

.

ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αρ.πρωτ. εξερχ. 121/09-08-2012

.

Ποιοι είναι αυτοί που συγχαίρουν τη ΧΑ; Τίποτα αστοί ή καπιταλιστές; Φτωχοδιάβολοι είναι, ντόπιοι ή και μετανάστες από την Ανατολική Ευρώπη, που γυρνάνε τη χώρα σε άθλιες συνθήκες και πουλάνε την πραμάτεια τους για να βγάλουν το γλίσχρο μεροκάματο. Θεωρούν ότι οι Ασιάτες και οι Αφρικάνοι τούς παίρνουν το ψωμί και επειδή δεν τολμούν να τους επιτεθούν οι ίδιοι, εκχωρούν το δικαίωμα αυτό στους φασίστες της ΧΑ. Αν η κρίση βαθύνει, που θα βαθύνει, στην ίδια θέση θα βρεθούν και οι τέως εργάτες γης, οι τεχνίτες, οι νέοι κ.λπ. Δεν θα αναζητήσουν τα βαθύτερα αίτια της κατάντιας τους, αλλά θα στραφούν εναντίον αυτών που αγωνίζονται πλάι τους για να επιβιώσουν. Αν φύγουν αυτοί και πάνε στα χωριά τους, θα αυγατίσουν οι δικές τους οι δουλειές, θα βρουν δουλειά οι άνεργοι, κ.ο.κ. Στη λογική αυτή, λογική οικονομική, δεν υπάρχει λάθος. Το να τους πεις ότι φταίει η κυβέρνηση, η τρόικα ή ο καπιταλισμός, δεν ωφελεί. Ξέρουν ότι το χρήμα στη χώρα έχει λιγοστέψει και μέχρι να αλλάξουν όλα αυτά, αυτοί θα έχουν πεθάνει από την πείνα.

.

Με αυτήν την απλή «λογική», η ΧΑ είναι ο δικός τους Ρομπέν των Δασών που τους υπερασπίζεται. Θα την ψηφίζουν και θα τη δυναμώνουν. Τα περί ναζισμού, δεν τους αγγίζουν. Εξάλλου η ΧΑ δεν τους κάνει ναζιστικό κήρυγμα. Αλλά και να τους έκανε, τι θα καταλάβαιναν;

.

Ο λόγος της ΧΑ είναι σχεδόν «αριστερός», όπως ήταν και ο λόγος του Καρατζαφέρη. Αντιστρατεύεται το μνημόνιο, τους «κακούς ξένους που μας μισούν», την παγκοσμιοποίηση, τον καπιταλισμό και το διεθνή σιωνισμό που «στέλνουν καραβιές τους μαύρους για να μας αλλοιώσουν τον πληθυσμό, να μας φτωχύνουν και να μας καθυποτάξουν». Αντιστρατεύεται συλλήβδην τους πολιτικούς, τα κόμματα, τη γενιά του Πολυτεχνείου, τους διανοούμενους που τους θεωρεί όλους όργανα των ξένων. Το παραμύθι δεν έχει τέλος, αλλά έχει δράκους. Η ΧΑ αναπαράγει ακραία την ιδεολογία του εθνολαϊκισμού που εδραιώθηκε τα τελευταία τρία χρόνια και με ευθύνη ενός μέρους της Αριστεράς. Η Σπίθα, οι Αγανακτισμένοι. οι παντός είδους «Έλληνες», τα «δεν πληρώνω» είχαν και έχουν μια παρόμοια ιδεολογία, η οποία συνέγειρε τα πλήθη και φάνταζε ως προοδευτική, αριστερή και εθνοσωτήρια.

.

Όταν ακροαριστεροί και ακροδεξιοί έκλειναν μαζί το Σύνταγμα και απειλούσαν να κάψουν τη Βουλή, οι περισσότεροι οργανικοί διανοούμενοι της επαναστατικής Αριστεράς καύλωναν και εκσπερμάτωναν στην ιδέα των χειμερινών ανακτόρων που έπεφταν και των αστών πολιτικών που έφευγαν με τα ελικόπτερα. Τους θυμάμαι να περιδιαβαίνουν την πλατεία με τα κομπολόγια τους και εκείνο το πονηρό χαμόγελο του Λένιν τον Οκτώβρη.

.

Άρα, από ιδεολογική άποψη, η ΧΑ είναι νομιμοποιημένη τουλάχιστον στα μάτια ενός ποσοστού της μεσαίας τάξης και του προλεταριάτου, ιδιαίτερα του λούμπεν. Το 10% δεν της είναι αρκετό, έχει δρόμο ακόμα.

.

Τι θα μπορούσε να κάνει τη ΧΑ απεχθή και να ανακόψει την πορεία της;

.

.

Πρώτον: Η βία, η ωμή και απροκάλυπτη βία. Οι εκφοβισμοί, οι επιθέσεις, η ζωώδης συμπεριφορά, τα μαχαιρώματα, οι φόνοι. Έλα όμως που η βία έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και δεν ενοχλεί… Τη βλέπει στο σπίτι του, όταν ο πατέρας δέρνει τη μάνα του, τη βλέπει στη γειτονιά όταν οι αρτιμελείς και υγιείς πειράζουν τον αδύναμο ή τον διαφορετικό, τη βλέπει στο γήπεδο όταν οι χουλιγκάνοι δέρνονται μεταξύ τους, τη βλέπει στο δρόμο όταν οι οδηγοί πατούν μόνο το γκάζι, τη βλέπει στο σχολείο όταν πέντε μαθητές βάζουν λουκέτο και κάνουν κατάληψη, τη βλέπει στο πανεπιστήμιο όταν μειοψηφίες σπάνε ή χτίζουν τις πόρτες, τη βλέπει στις διαδηλώσεις όταν οι χίλιοι καίνε την Αθήνα. Τη νιώθει παντού, την πιάνει στον αέρα και κυρίως τη βλέπει να μένει ατιμώρητη. Όταν παραπτώματα που σχετίζονται με τη βία φτάνουν στα δικαστήρια (πράγμα που συμβαίνει πολύ σπάνια), δεκάδες είναι οι παράγοντες που θα σπεύσουν να υποστηρίξουν τους βιαιοπραγούντες, με τη δικαιολογία ότι μάχονταν για το δίκιο τους, που είναι πάντοτε καλό και ηθικό, ή ότι δεν ήταν αυτοί αλλά κάποιοι άλλοι άγνωστοι, ή ότι φταίει η αστυνομία ή ότι τα έκτροπα τα οργάνωσαν οι μυστικές υπηρεσίες.

.

Μάθαμε  να μη μας ενοχλεί η βία. Ειδικά όταν η βία είναι πολιτική και ειδικότερα όταν στρέφεται κατά των κρατούντων ή των ισχυρών. Συνεπώς, στα μάτια ενός κόσμου, η βία της ΧΑ είναι «νόμιμη», δεν διαφέρει από τη βία του αναρχικού ή του αριστερού. Αν μάλιστα η βία αυτή τον συμφέρει άμεσα, είναι ευπρόσδεκτη και την επικροτεί.

.

 

.

Δεύτερον: Η αισθητική του στρατόκαυλου. Τα μπράτσα, τα ξυρισμένα κεφάλια, η στολή παραλλαγής, τα καντρόνια, τα όπλα, κ.λπ. Μήπως έχετε ιδέα με τι παίζουν τα παιδιά σας; Μήπως έχετε δει οκτάχρονα να χειρίζονται παιχνιδομηχανές με τις οποίες «σκοτώνουν» αβέρτα κουβέρτα αθώους ανθρώπους στο δρόμο, χωρίς κανένα στοιχειώδες σενάριο; Μήπως έχετε ακούσει για τα όπλα της Κρήτης; Μήπως έχετε μπει σε γυμναστήρια body building; Μήπως πολλά από τα κορίτσια των φτωχών συνοικιών ονειρεύονται ένα μπρατσαρά; Μήπως οι ήρωες της δημοφιλούς αμερικάνικης rap έχουν τη όψη των ταγμάτων εφόδου; Σε ένα μεγάλο τμήμα της νεολαίας και όχι μόνο, η αισθητική του Χρυσαυγίτη δεν είναι μόνο οικεία, αλλά ιδιαίτερα αρεστή. Είναι της μόδας.

.

 

.

Τρίτον: Η ιστορία του φασισμού και του ναζισμού. Σήμερα διδάσκεται ( αν προλάβει) στη Γ΄ Γυμνασίου και στη Γ’ Λυκείου, αλλά πάντοτε στο τέλος της χρονιάς και στα γρήγορα. Οι άνω των 40 δεν την έχουν διδαχθεί καθόλου. Αλλά και αν την έχουν διδαχτεί στο σχολείο, με τον τρόπο που όλοι φανταζόμαστε, είναι αιτία να τη σιχαθούν, να την απωθήσουν και να την ξεχάσουν. Το σχολείο δεν μιλά για τους Χίτες, τους δοσίλογους, τους ταγματασφαλίτες, το Ολοκαύτωμα, την Εθνική Αντίσταση. Θεωρούνται επώδυνα και αποφεύγονται. Η «αντιφασιστική» ελληνική κοινωνία, αγνοεί στη συντριπτική της πλειοψηφία την «ιδεολογία» του φασισμού. Δεν ισχυρίζομαι ότι δεν γνωρίζει τα εγκλήματά του εν καιρώ πολέμου. Νομίζει όμως ότι ήταν κάτι που τέλειωσε μαζί με την ήττα της Γερμανίας, κάτι που σήμερα δεν υπάρχει. Αγνοεί όμως το σημαντικότερο. Ότι τα εγκλήματα του φασισμού είναι απόρροια της απολυταρχικής εθνικιστικής ιδεολογίας, της φυλετικής ιδέας και της ιδεοληψίας περί καθαρότητας του αίματος. Σε αυτό συντείνει και το γεγονός ότι μετά το ’45, δεν έχουμε σοβαρά γραπτά κείμενα πάνω στη φασιστική ιδεολογία, δεν γνωρίζουμε τις απόψεις της πάνω στα σύγχρονα προβλήματα των κοινωνιών, δεν υπάρχει σχετική σύγκρουση ιδεών.

.

Σε μια χώρα που οι περισσότεροι είναι πεπεισμένοι ότι για το δράμα της φταίνε οι ξένοι, οι μετανάστες και η παγκοσμιοποίηση, ο ρατσισμός, άρα και ο φασισμός, βρίσκουν εύκολα έδαφος για να αναπτυχθούν.

.

Ο φασισμός αναπτύχθηκε και ως το αντίπαλο δέος προς τον κομμουνισμό. Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο ότι βρίσκει οπαδούς στα σώματα ασφαλείας, στην άκρα δεξιά, στους παλιούς ψηφοφόρους του ΛΑΟΣ ή της ΝΔ. Αν στην επόμενη φάση οι ΑΝΕΛ φυλλορροήσουν, η ΧΑ θα έχει λαμβάνειν πολλά και από αυτούς.

.

Συνεπώς, όσο ο εθνολαϊκισμός εμπεδώνεται ως ιδεολογία και συχνά υπηρετείται και από την Αριστερά, τόσο η ακραία μορφή του, αυτή του φασισμού, θα βρίσκει οπαδούς στα λαϊκά στρώματα ή ακόμα χειρότερα θα τυγχάνει μιας ευρύτερης ανοχής. Όσο άφρονες πολιτικοί δείχνουν την ΕΕ ως αποκλειστική μήτρα των δεινών μας, τόσο ο απομονωτισμός θα κερδίζει πόντους και ο φασισμός θα προβάλει ως μια κάποια λύση για ανθρώπους που στερούνται ευρωπαϊκής παιδείας.

.

Υπάρχει ανάχωμα;

.

Το μόνο σοβαρό και στέρεο ανάχωμα, όπως γράφει και ο Πάσχος Μανδραβέλης, είναι η Παιδεία. Αλλά αυτό είναι κάτι που θέλει πολιτική απόφαση και κυρίως, χρόνο. Ο κίνδυνος όμως είναι άμεσος, τα ποσοστά της ΧΑ ανεβαίνουν.

.

Η μόνη άμεση λύση που βλέπω, είναι η επιτυχία της κυβέρνησης συνεργασίας, η απομάκρυνση του ενδεχόμενου της χρεοκοπίας και της εξόδου από την ΕΕ. Δεν είναι οικονομίστικη λύση. Η αύξηση του βιοτικού επιπέδου δεν συνεπάγεται αυτόματα υποχώρηση του ρατσισμού. Αν όμως η χώρα διασωθεί με τη βοήθεια της ΕΕ, αν γίνουν οι πολυπόθητες ξένες επενδύσεις, αν αντιστραφεί το κλίμα στην Ευρώπη και πάψουν οι μειωτικές αναφορές για την Ελλάδα και τους Έλληνες, οι συμπολίτες μας θα πιστέψουν ξανά στην ευρωπαϊκή ιδέα. Θα αρχίσουν να πείθονται ότι δεν υπάρχει κανένα σκοτεινό σχέδιο εξόντωσης της φυλής μας. Θα νιώσουν και πάλι Ευρωπαίοι.

.

Η διεύρυνση της παραγωγικής μας βάσης και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας, θα φέρουν περισσότερη Ευρώπη μέσα στην Ελλάδα.

.

Η αλλαγή του οικονομικού κλίματος θα πρέπει να συνοδευτεί και με ανάλογες κοινωνικές δράσεις. Θα πρέπει:

.

-Τα σχολεία να ανοίξουν διάλογο γύρω από τη βία.

.

-Τα πανεπιστήμια να εκσυγχρονιστούν και να συνδεθούν με το παγκόσμιο εκπαιδευτικό δίκτυο.

.

-Η πολιτεία να γίνει ιδιαίτερα αυστηρή απέναντι στη βία και την ανομία.

.

-Η ανεξέλεγκτη μετανάστευση να ανακοπεί.

.

-Η εγκληματικότητα να περιοριστεί.

.

-Το λαθρεμπόριο και το παραεμπόριο να εξαφανιστούν.

.

-Κάτι να κάνουμε με τις υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας.

.

-Να δείξουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη μας προς τους εξαθλιωμένους μετανάστες, όχι βέβαια βοηθώντας τους να κάνουν κατάληψη στη Νομική.

.

Θα πρέπει να αποκτήσουμε σύντομα, χαρακτηριστικά ευρωπαϊκής και όχι τριτοκοσμικής χώρας. Όλα αυτά, μαζί με την ανάκτηση μέρους της αγοραστικής αξίας του παρελθόντος που κόφτει κυρίως τον Έλληνα, μπορούν να συντρίψουν το φασισμό και να εξαφανίσουν τα κόμματά του.

.

Άφησα κάτι για τελευταίο. Τα πολιτικά κόμματα και δη της επαναστατικής Αριστεράς, ας κάνουν κάτι να περιορίσουν έστω το λαϊκισμό των ηγετών τους.

.

 

.

.

*Ο Λεωνίδας Καστανάς είναι εκπαιδευτικός στη ΜΕ και διαχειριστής του blog «μη μαδάς τη μαργαρίτα»

Σχολιασμός

Σχόλια

Ιδιοκτησία
e-Μεταρρύθμιση

Εκδότης
Γιάννης Μεϊμάρογλου

Διεθυντής Σύνταξης
Μιχάλης Κυριακίδης
mkyriak@gmail.com

Επικοινωνία
info@metarithmisi.gr

H «Μεταρρύθμιση» είναι ηλεκτρονικός κόμβος ο οποίος λειτουργεί με αυτήν τη μορφή από τον Μάρτιο του 2012. Από το 2005 κυκλοφορούσε ως έντυπο και στη συνέχεια ως ηλεκτρονικό περιοδικό.

Ξεκίνησε από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό χαρακτηριστικό την αγωνία για τη συγκρότηση ενός μεγάλου μεταρρυθμιστικού ρεύματος στην ελληνική κοινωνία. Πρόθεσή μας είναι η ενθάρρυνση των διαδικασιών για μια μεγάλη προοδευτική παράταξη και η ανάδειξη της ανάγκης να εκφρασθεί σε όλα τα επίπεδα – πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό – η οπτική μιας σύγχρονης κοινωνίας, απαλλαγμένης από τις παθογένειές της.

Αναφέρεται στο χώρο της μεταρρυθμιστικής αριστεράς, της σοσιαλδημοκρατίας, του ριζοσπαστικού κέντρου, του κοινωνικού και πολιτικού φιλελευθερισμού και επιδιώκει τον διάλογο ανάμεσα στις δημοκρατικές - προοδευτικές δυνάμεις της χώρας.

Copyright © www.metarithmisi.gr.

To Top