ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ

Συγγραφείς και συγγραφείς

Η ολοσέλιδη και ολοπρόσωπη φωτογραφία της συγγραφέως στον καλοκαιρινό διαφημιστικό κατάλογο του εκδοτικού της οίκου έχει ως λεζάντα τη δήλωσή της ότι όταν γράφει η αδρεναλίνη της είναι ψηλά,

Η ολοσέλιδη και ολοπρόσωπη φωτογραφία της συγγραφέως στον καλοκαιρινό διαφημιστικό κατάλογο του εκδοτικού της οίκου έχει ως λεζάντα τη δήλωσή της ότι όταν γράφει η αδρεναλίνη της είναι ψηλά, ότι συμπάσχει με τους ήρωες και μόνο κάποιες στιγμές συνειδητοποιεί ότι κάθε συγγραφέας είναι ένας μικρός θεός, αφού έχει δικαίωμα ζωής και θανάτου στους ήρωές του. Αυτά τα λυρικά πομπώδη και ναρκισσιστικά κλισέ πλαισιώνουν την παρουσίαση-διαφήμιση του νέου της βιβλίου, το οποίο είναι ένα μυθιστόρημα με μυστήριο, αγωνία και ό,τι άλλο υπαινίσσεται η υποταγή μιας γυναίκας στους απαγωγείς του παιδιού της.

Στην επόμενη σελίδα του ίδιου καταλόγου, στο προφίλ μιας άλλης συγγραφέως αναφέρεται ότι είναι «ακούραστη, αστείρευτη και αγιάτρευτα ερωτευμένη με την πένα, ζει πλέον για να γράφει» και ότι βραβεύτηκε από τη γενέτειρά της και από το λογοτεχνικό τμήμα μιας πρώην ΔΕΚΟ (!) για την προσφορά της στα γράμματα. Το προφίλ της συμπληρώνεται από μια σχετικά αποκαλυπτική της φωτογραφία και η σελίδα κλείνει με το εξώφυλλο του, επίσης, νέου της βιβλίου και την ελλειπτική αναφορά στο γεμάτο ένοχα μυστικά περιεχόμενό του. Μια τρίτη, τέλος, συγγραφέας, ποζάρει χαρούμενη με γνωστό παρουσιαστή πρωινής life – style εκπομπής. Ολες, ανήκουν σε μια ειδική κατηγορία συγγραφέων, ανδρών και γυναικών, τα βιβλία των οποίων πετυχαίνουν υψηλές πωλήσεις για τα εγχώρια εκδοτικά δεδομένα. Το αξιοπερίεργο είναι ότι η εμφάνιση των βιβλίων τους αρχικά έγινε στο περιθώριο των εκδοτικών πραγμάτων. Ούτε διαφήμιση είχαν, ούτε κανονική διανομή, ούτε η λογοτεχνική κριτική ασχολήθηκε με τις αφηγήσεις τους.

Σιγά σιγά όμως, από τους πάγκους των σούπερ μάρκετ ανήλθαν στα ράφια των κεντρικών βιβλιοπωλείων και εισήλθαν και στις λίστες των μπεστ σέλερ. Φαίνεται ότι η συγχώνευση στις μυθοπλασίες τους μοτίβων και στερεοτύπων των παραλογοτεχνικών αισθηματικών βιβλίων τύπου Ιωάννας Μπουκουβάλα – Αναγνώστου και Αρλεκιν και των μαζικών σύγχρονων «κοινωνικών» μυθιστορημάτων της μορφής των εκδόσεων BELL άρεσε και «έπιασε» ένα αναγνωστικό κοινό, κυρίως γυναικείο. Τελευταία δε ακολούθησαν τη μόδα της χρήσης ιστορικών θεματικών. Λογοτεχνικά, βέβαια, δεν λένε τίποτα. Λένε όμως πολλά παραλογοτεχνικά. Οι χαρακτήρες είναι σχεδόν καρικατούρες, η πλοκή προβλέψιμη και απλοϊκή, το γλωσσικό ύφος διεκπεραιωτικό, το πνεύμα που αναπαράγουν είναι αυτό που επιτάσσουν οι μόδες της εποχής. Ομως πλέον οι συγκεκριμένοι συγγραφείς υποστηρίζονται διαφημιστικά, απέκτησαν πρόσβαση στη δημόσια σφαίρα και διαμορφώνουν αναγνωστικά ήθη και εν γένει συμπεριφορές. Σημεία των καιρών.

Σχολιασμός

Σχόλια

Ιδιοκτησία
e-Μεταρρύθμιση

Εκδότης
Γιάννης Μεϊμάρογλου

Διεθυντής Σύνταξης
Μιχάλης Κυριακίδης
mkyriak@gmail.com

Επικοινωνία
info@metarithmisi.gr

H «Μεταρρύθμιση» είναι ηλεκτρονικός κόμβος ο οποίος λειτουργεί με αυτήν τη μορφή από τον Μάρτιο του 2012. Από το 2005 κυκλοφορούσε ως έντυπο και στη συνέχεια ως ηλεκτρονικό περιοδικό.

Ξεκίνησε από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό χαρακτηριστικό την αγωνία για τη συγκρότηση ενός μεγάλου μεταρρυθμιστικού ρεύματος στην ελληνική κοινωνία. Πρόθεσή μας είναι η ενθάρρυνση των διαδικασιών για μια μεγάλη προοδευτική παράταξη και η ανάδειξη της ανάγκης να εκφρασθεί σε όλα τα επίπεδα – πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό – η οπτική μιας σύγχρονης κοινωνίας, απαλλαγμένης από τις παθογένειές της.

Αναφέρεται στο χώρο της μεταρρυθμιστικής αριστεράς, της σοσιαλδημοκρατίας, του ριζοσπαστικού κέντρου, του κοινωνικού και πολιτικού φιλελευθερισμού και επιδιώκει τον διάλογο ανάμεσα στις δημοκρατικές - προοδευτικές δυνάμεις της χώρας.

Copyright © www.metarithmisi.gr.

To Top