ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ

Το έγκλημα του Κάτσε

Όταν πρωτοάκουσα το όνομα «Κάτσε» πίστευα (επηρεασμένος και από τον μεγάλο Ιβοριανό μουσικό Manu Katche) πως επρόκειτο για αφρικανό ποδοσφαιριστή. Σκεφτόμουν δε το εξής αστείο: Η Τούμπα τίγκα, και σε ένα κόρνερ του ΠΑΟΚ ένας τύπος σηκώνεται όρθιος στην εξέδρα για να δει καλύτερα. Αυτοί που κάθονται από πίσω του φωνάζουν να καθίσει: «Κάτσε! Κάτσε!» και ο ομώνυμος ποδοσφαιριστής του ΠΑΟΚ γυρνάει έκπληκτος προς τους φιλάθλους ρωτώντας: «Τι έγινε, βρε παιδιά;», χα χα χα!

Όταν πρωτοάκουσα το όνομα «Κάτσε» πίστευα (επηρεασμένος και από τον μεγάλο Ιβοριανό μουσικό Manu Katche) πως επρόκειτο για αφρικανό ποδοσφαιριστή. Σκεφτόμουν δε το εξής αστείο: Η Τούμπα τίγκα, και σε ένα κόρνερ του ΠΑΟΚ ένας τύπος σηκώνεται όρθιος στην εξέδρα για να δει καλύτερα. Αυτοί που κάθονται από πίσω του φωνάζουν να καθίσει: «Κάτσε! Κάτσε!» και ο ομώνυμος ποδοσφαιριστής του ΠΑΟΚ γυρνάει έκπληκτος προς τους φιλάθλους ρωτώντας: «Τι έγινε, βρε παιδιά;», χα χα χα!

Τέσπα, όπως εσχάτως έμαθαν όλοι οι κάτοικοι της ελληνικής επικράτειας, ο ποδοσφαιριστής του ΠΑΟΚ Έργκους Κάτσε είναι Αλβανός. Μάλιστα, εδώ και μια εβδομάδα πήρε τη σκυτάλη από τη Λένα Διβάνη ως ο Greece’s Most Hated με ένα διαρκές μπινελίκωμα το οποίο ξεκινά από τον πυθμένα του ελληνικού Facebook και του Twitter και φτάνει μέχρι τα συνήθη βαθυστόχαστα άρθρα των διαφόρων «ψαγμένων» αναλυτών.

Ποιο ακριβώς ήταν το έγκλημα του Κάτσε; Μια φωτογραφία που ανέβηκε στο προφίλ του στο Facebook (ο ίδιος ισχυρίζεται πως δεν την πόσταρε ο ίδιος) η οποία τον δείχνει να φοράει ένα μπλουζάκι με το σύμβολο του UCK. Πέρα από τα κλασικά σεξουαλικά σχόλια που επικεντρώνονταν σε συγκεκριμένο μέρος του σώματος του ποδοσφαιριστή, ακούστηκαν και γράφτηκαν διάφορες ομορφιές περί «απέλασης» και για «αλβανούς ουτσεκάδες στην πατρίδα μας», ενώ δεν ήταν λίγοι αυτοί που ξέθαψαν το χασάπη Μιλόσεβιτς, αυτό τον «υπέροχο ορθόδοξο φιλέλληνα» τον οποίο οδήγησαν στο χαμό (μεταξύ άλλων και) οι ποταποί Κοσοβάροι. Στην «κατεδάφιση» του Κάτσε δε, δεν πρωτοστάτησαν μόνο οι αναμενόμενοι ελληνάρες, αλλά και πολλού ντεμέκ (αφού μιλάμε για τον Δικέφαλο του Βορρά) αριστεροί που παντελώς ξέχασαν την «κομ ιλ φο» αγάπη τους προς τους μετανάστες.

Το χειρότερο, όμως, ήταν πως σε χρόνο dt η υπόθεση Κάτσε ταυτίστηκε με το θέμα Κατίδη. Με τον δεύτερο για μία ακόμη φορά να παρουσιάζεται ως το καλό αθώο χαζό ελληνάκι που παρασύρθηκε από τους σατανικούς ναζήδες και σταυρώθηκε από τους «ψευτοπροοδευτικούς», οι οποίοι ως μόνο στόχο είχαν να «τιμωρήσουν» στο πρόσωπό του τον «χειμαζόμενο ελληνικό λαό». Αντίθετα –σύμφωνα πάντα με την λογική των «πατριωτών»– ο Αλβανός την έβγαλε λάδι, με τη βοήθεια φυσικά των «ανθελλήνων διεθνιστών» (όταν οι κατήγοροι είναι δεξιοί) ή νεοφιλελεύθερων ελιτιστών (όταν οι κατήγοροι είναι «αριστεροί»).

Φυσικά, δεν υπάρχει καμία σύγκριση και σε κανένα επίπεδο της χειρονομίας του Κατίδη με τη Facebook pic του Κάτσε. Ο πρώτος χαιρέτισε ναζιστικά μέσα σε ένα κατάμεστο γήπεδο και σε live τηλεοπτική μετάδοση. Ξανά και ξανά. Ο δεύτερος απλώς ποζάρει με ένα μπλουζάκι (ενδεχομένως «ταγκαρισμένος» από κάποιον άλλον) σε μια φωτογραφία από ιδιωτική στιγμή. Κρίνοντας μάλιστα από έναν τύπο (σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για τον Αλβανό διεθνή, με καταγωγή από το Κόσοβο, Λόρικ Τσάνα) που διακρίνεται στην επίμαχη φωτό πίσω από τον Κάτσε να είναι «χυμένος» στον καναπέ, ενδεχομένως πιθανότατα να έχουμε να κάνουμε με την απαθανάτιση της κορύφωσης κάποιου πάρτι όπου θα καταναλώθηκαν ουκ ολίγα «ξύδια».

Πέρα απ’ όλα αυτά όμως και όπως σωστά έγραψε ο φίλος Νίκο Άγκο, ο οποίος τα ακούει μονίμως χοντρά είτε επειδή είναι Αλβανός είτε επειδή κάποιοι τον θεωρούν μνημονιακό (αν και πιο συχνά το κράξιμο το τρώει και για τα δύο μαζί), μπορεί για τον περισσότερο κόσμο ο UCK να αποτελεί μια παραστρατιωτική οργάνωση η οποία συνδέεται με εγκλήματα πολέμου αλλά και κοινού ποινικού δικαίου, για πολλούς Αλβανούς όμως είναι ένας εθνικός απελευθερωτικός στρατός που πολέμησε για το Κόσσοβο κόντρα στις εθνοκαθάρσεις των Σέρβων.

Από μια άποψη, ο UCK έχει αρκετά κοινά π.χ. με τη Χαμάς. Αν φυσικά ο Έργκους Κάτσε ονομαζόταν Γιουσούφ Αλ Κατσέχ και έσκαγε μύτη με φανέλα της Χαμάς θα ήταν πρώτος μάγκας στο κουρμπέτι. Στο ελληνικό ρατσιστικό σύμπαν, όμως, οι Παλαιστίνιοι είναι καλοί και οι Αλβανοί κακοί. Έτσι απλά. Επίσης, επειδή πολλοί θα υποστηρίξουν πως ο UCK υιοθετεί βλέψεις για ελληνικά εδάφη, θα απαντήσω πως στη χώρα μας αγωνίζονται δεκάδες βαλκάνιοι ποδοσφαιριστές. Μήπως πρέπει να κάνουμε σε όλους έλεγχο πολιτικών φρονημάτων; Και στην τελική, ο εθνικισμός των άλλων (όταν δεν μετατρέπεται σε πράξεις ή έστω σε προπαγάνδα) λίγο με ενδιαφέρει. Ως Έλληνα, με ενοχλεί ο εθνικισμός και ο ρατσισμός των συμπατριωτών μου. Γιατί θεωρώ τον εαυτό μου συνυπεύθυνο.

Παρά την εξαιρετικά ψύχραιμη αρχική της στάση, ακούγεται εντόνως πως η ΠΑΕ ΠΑΟΚ, υπό το βάρος της γενικής κατακραυγής, πρόκειται να «τελειώσει» τον ποδοσφαιριστή. Κρατάμε πάντως τη σφοδρή και απολαυστική επίθεση που εξαπέλυσε η Θύρα 4 στη Χρυσή Αυγή (η οποία έσπευσε φυσικά να εκμεταλλευτεί το θέμα). Και φυσικά, το γεγονός πως ο Έργκους Κάτσε έριξε τις μάσκες πολλών όψιμων «αντιρατσιστών», οι οποίοι ξεκαθάρισαν για πολλοστή φορά πως νοιάζονται για τους μετανάστες αποκλειστικά για λόγους πολιτικής σπέκουλας και τους συμπονούν μόνο όταν τους κυνηγάει (κακώς, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας) ο Δένδιας.

Σχολιασμός

Σχόλια

Ιδιοκτησία
e-Μεταρρύθμιση

Εκδότης
Γιάννης Μεϊμάρογλου

Διεθυντής Σύνταξης
Μιχάλης Κυριακίδης
mkyriak@gmail.com

Επικοινωνία
info@metarithmisi.gr

H «Μεταρρύθμιση» είναι ηλεκτρονικός κόμβος ο οποίος λειτουργεί με αυτήν τη μορφή από τον Μάρτιο του 2012. Από το 2005 κυκλοφορούσε ως έντυπο και στη συνέχεια ως ηλεκτρονικό περιοδικό.

Ξεκίνησε από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό χαρακτηριστικό την αγωνία για τη συγκρότηση ενός μεγάλου μεταρρυθμιστικού ρεύματος στην ελληνική κοινωνία. Πρόθεσή μας είναι η ενθάρρυνση των διαδικασιών για μια μεγάλη προοδευτική παράταξη και η ανάδειξη της ανάγκης να εκφρασθεί σε όλα τα επίπεδα – πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό – η οπτική μιας σύγχρονης κοινωνίας, απαλλαγμένης από τις παθογένειές της.

Αναφέρεται στο χώρο της μεταρρυθμιστικής αριστεράς, της σοσιαλδημοκρατίας, του ριζοσπαστικού κέντρου, του κοινωνικού και πολιτικού φιλελευθερισμού και επιδιώκει τον διάλογο ανάμεσα στις δημοκρατικές - προοδευτικές δυνάμεις της χώρας.

Copyright © www.metarithmisi.gr.

To Top