ΑΡΘΡΑ

Η ΕΕ σώζει ζωές!

Αποστολή στις Βρυξέλλες

Τη μαύρη είδηση τη διαβάσατε τις προάλλες: η Ελλάδα έχει τους περισσότερους θανάτους από τροχαία σε όλη την ΕΕ. Σε αριθμούς, στην ΕΕ σημειώνονται 49 θάνατοι ανά 1 εκατομμύριο κατοίκων, ενώ στην Ελλάδα 69. Και τα νούμερα είναι χειρότερα  στην ηλικιακή λίστα των θυμάτων, όπου στη χώρα μας έχουμε το μεγαλύτερο ποσοστό στην κατηγορία των νεολαίων.

Προς τι αυτές οι θλιβερές υπομνήσεις; Διότι οι νομοθέτες της ΕΕ (οι ευρωβουλευτές δηλαδή, που καλούμαστε να επιλέξουμε εκ νέου στις26/5) ψήφισαν στο Στρασβούργο, στην τελευταία τους Ολομέλεια, μια έκθεση που υποχρεώνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ενισχύσουν τα οχήματά τους με έξυπνες και σωτήριες τεχνολογίες.
Η συγκεκριμένη έκθεση (γιά την οποία έχει γίνει προσυνεννόηση με τους υπουργούς μεταφορών/συγκοινωνιών της ΕΕ) προβλέπει όλα τα οχήματα (φορτηγά, μικρά και μεγάλα  ΙΧ, λεωφορεία) να διαθέτουν το σύστημα έξυπνης υποβοήθησης της ταχύτητας. Με άλλα λόγια, ο οδηγός θα ενημερώνεται στο ταμπλώ του ότι υπερβαίνει το όριο της ταχύτητας, καθώς το κέντρο του συστήματος θα υπολογίζει την ασφαλή ταχύτητα με βάση τους χάρτες, την κατάσταση των δρόμων, την οδική σήμανση.

 

Η έκθεση που ψηφίστηκε, περιλαμβάνει προβλέψεις που για ένα κοινό αναγνώστη φαίνονται να αναδύονται απο ταινίες του Τζεημς Μποντ! Συγκεκριμένα, στα νέα οχήματα θα υπάρχουν ακόμη: προηγμένο σύστημα απότομου φρεναρίσματος, μηχανισμός που θα εμποδίζει την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και άλλος, που θα κρατά το αυτοκίνητο εντός της λωρίδας που κινείται, ενώ θα υπάρχει επίσης προηγμένη προειδοποίηση σε περίπτωση απόσπασης της προσοχής του οδηγού, αλλά και «μαύρα κουτιά» που θα καταγράφουν τα δεδομένα της συνολικής πορείας του οχήματος.
Οι πεζοι και οι ποδηλάτες τέλος, θα έχουν καλύτερη προστασία αφού τα λεωφορεία και τα φορτηγά θα διαθέτουν καλύτερα συστήματα ορατότητας, ακομη και σε «τυφλά» σήμερα  σημεία.
Όλα αυτά θα τεθούν  άμεσα σε λειτουργία καθώς προβλέπεται, κάποια να υπάρχουν στα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν τον Μάιο του 2022, ενώ το σύνολο θα εφαρμόζεται στα οχήματα που θα μπούν σε κυκλοφορία τον Νοέμβριο του 2025.
Η Ευρωπαΐκή Ένωση με άλλα λόγια, μέσω της νομοθεσίας της, προβλέπει την ασφάλεια των πολιτών της, ακόμη και εκείνων που αποδεικνύονται απρόσεκτοι, επιπόλαιοι και ανεύθυνοι. Ακόμη και γι αυτούς δηλαδή  η Πολιτεία έχει ευθύνη και η ΕΕ προχωρά σε μέτρα πρόληψης κινδύνων.  Η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση μπαίνει πλέον στη ζωή μας και η ΕΕ καταφεύγει σε αυτήν για να σώσει τη ζωή μας.

(Οσοι στέκονται απέναντι στο ευρωπαϊκό εγχείρημα  – βρετανοί, ούγγροι κλπ. – μπορούν να αντιτάξουν άραγε κάποιο επιχείρημα, κόντρα σε αυτές τις πρόνοιες; Πως μπορεί να σταθεί μια ευρωσκεπτικιστική ρητορεία απέναντι σε τέτοιες νομοθετικές πρωτοβουλίες, που αναφέρονται στην προστασία της ζωής των πολιτών;)

Σχολιασμός

Σχόλια

Ιδιοκτησία
e-Μεταρρύθμιση

Εκδότης
Γιάννης Μεϊμάρογλου

Διεθυντής Σύνταξης
Μιχάλης Κυριακίδης
mkyriak@gmail.com

Επικοινωνία
info@metarithmisi.gr

H «Μεταρρύθμιση» είναι ηλεκτρονικός κόμβος ο οποίος λειτουργεί με αυτήν τη μορφή από τον Μάρτιο του 2012. Από το 2005 κυκλοφορούσε ως έντυπο και στη συνέχεια ως ηλεκτρονικό περιοδικό.

Ξεκίνησε από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό χαρακτηριστικό την αγωνία για τη συγκρότηση ενός μεγάλου μεταρρυθμιστικού ρεύματος στην ελληνική κοινωνία. Πρόθεσή μας είναι η ενθάρρυνση των διαδικασιών για μια μεγάλη προοδευτική παράταξη και η ανάδειξη της ανάγκης να εκφρασθεί σε όλα τα επίπεδα – πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό – η οπτική μιας σύγχρονης κοινωνίας, απαλλαγμένης από τις παθογένειές της.

Αναφέρεται στο χώρο της μεταρρυθμιστικής αριστεράς, της σοσιαλδημοκρατίας, του ριζοσπαστικού κέντρου, του κοινωνικού και πολιτικού φιλελευθερισμού και επιδιώκει τον διάλογο ανάμεσα στις δημοκρατικές - προοδευτικές δυνάμεις της χώρας.

Copyright © www.metarithmisi.gr.

To Top