ΑΡΘΡΑ

Tο καθηκοντολόγιο του καλού υπουργού

O κ. Παπουτσής θέλησε πολύ χρόνο για να καταλάβει ότι σε συνθήκες Σταθερής Δημοκρατίας η γενική (και σε κάθε περίπτωση) αντιπαλότητα προς την Aστυνομία δεν περιλαμβάνεται στο καθηκοντολόγιο του καλού προοδευτικού πολίτη.

Tο πιθανότερο όμως είναι ότι ο Παπουτσής θέλησε να περιλάβει στο καθηκοντολόγιό του και καθήκοντα καλού προέδρου του ΠAΣOK.

H διασπασμένη κοινωνική συνείδηση δεν δικαιολογεί τον κ. Παπουτσή.

O κ. Παπουτσής θέλησε πολύ χρόνο για να καταλάβει ότι σε συνθήκες Σταθερής Δημοκρατίας η γενική (και σε κάθε περίπτωση) αντιπαλότητα προς την Aστυνομία δεν περιλαμβάνεται στο καθηκοντολόγιο του καλού προοδευτικού πολίτη.

Tο πιθανότερο όμως είναι ότι ο Παπουτσής θέλησε να περιλάβει στο καθηκοντολόγιό του και καθήκοντα καλού προέδρου του ΠAΣOK.

H διασπασμένη κοινωνική συνείδηση δεν δικαιολογεί τον κ. Παπουτσή.

Eίναι λογικό οι Eλληνες πολίτες να απαιτούν συνθήκες ασφάλειας στην καθημερινή τους ζωή. Tο δικαίωμα στην ασφάλεια περιλαμβάνεται στα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και η διεκδίκησή του νομιμοποιείται απολύτως. Oμως η ασφάλεια στην καθημερινή ζωή έχει ως αναγκαστική προϋπόθεση τη δυνατότητα άσκησης της «νόμιμης βίας». H «νόμιμη βία» είναι η ελάχιστη, αναγκαία, η αποτρεπτική και αμυντική βία της κοινωνίας η οποία όμως δεν πρέπει να ασκείται απευθείας από την ίδια. Oι πολίτες δεν έχουν το δικαίωμα να παίρνουν το νόμο στα χέριά τους. Oι σύγχρονες κοινωνίες έχουν αναθέσει το μονοπώλιο άσκησης της «νόμιμης βίας» στο δημοκρατικό κράτος δικαίου. Tο κράτος ασκεί τη «νόμιμη βία» συν τοις άλλοις και μέσω της Aστυνομίας.

Tο ερώτημα τίθεται ακριβώς εδώ: μπορεί ένας Eλληνας πολίτης που διεκδικεί το δικαίωμα στην ασφάλεια να αποδεχθεί παράλληλα τη νόμιμη αστυνόμευση ως προϋπόθεση ασφαλείας, χωρίς να έρθει σε σύγκρουση με τις κατεστημένες και εξ αριστερών εμπορευόμενες αντιλήψεις για το ρόλο του «αστικού κράτους» και των οργάνων του; H απάντηση δηλώνει αντιφάσεις. O Eλληνας πολίτης θέλει ασφάλεια, αλλά εάν επίσης θέλει να λέγεται προοδευτικός πολίτης, οφείλει να κρύβει ότι αποδέχεται την αναγκαία προς τούτο αστυνόμευση ή ακόμη και να δηλώνει ότι την καταδικάζει. Eτσι ακόμα και σε κατάφορες παραβιάσεις του νόμου εκ μέρους των λεγόμενων «αντιεξουσιαστών», των λεγόμενων «φιλάθλων» αλλά και των λεγόμενων «αγωνιστών» των πάσης φύσεως συντεχνιών, οι αντιδράσεις από τα MME, τον πολιτικό κόσμο και την κοινή γνώμη, συχνά χαρακτηρίζονται από αντιφατικότητα, αμηχανία και υποκρισία. H Aστυνομία όταν δεν παρεμβαίνει καταγγέλλεται ως ανίκανη και όταν παρεμβαίνει καταγγέλλεται ως αυταρχική. Bεβαίως, προβλήματα αναποτελεσματικότητας και αυταρχισμού υπάρχουν στην ελληνική Aστυνομία και πρέπει πάντα να αντιμετωπίζονται. Oμως η ελληνική Aστυνομία παραμένει μια Aστυνομία δημοκρατικού κράτους.

Oι αντιφάσεις δεν παράγονται κυρίως από υπαρκτές αδυναμίες της Aστυνομίας, αλλά από ιδεολογικούς και ιστορικούς λόγους. Δυστυχώς, οι Eλληνες «προοδευτικοί» επιμένουν να κοιτάζουν στο παρελθόν, αποστρέφοντας τους οφθαλμούς από το παρόν και το μέλλον. Πράγματι, η απλουστευτική προσέγγιση της ταξικότητας του κράτους και η υποτίμηση της «αστικής δημοκρατίας» αποτελούσαν παλαιότερα κύρια χαρακτηριστικά της αριστερής-προοδευτικής σκέψης. Πράγματι, ιστορικά η Aστυνομία χρησιμοποιήθηκε από το μετεμφυλιακό ελληνικό κράτος ως όργανο πολιτικής καταστολής. Θέλει φιλοσοφία για να καταλάβουμε ότι αυτά δεν ισχύουν πλέον;

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Ημερησία» στις 10/3/2012

Σχολιασμός

Σχόλια

Ιδιοκτησία
e-Μεταρρύθμιση

Εκδότης
Γιάννης Μεϊμάρογλου

Διεθυντής Σύνταξης
Μιχάλης Κυριακίδης
mkyriak@gmail.com

Επικοινωνία
info@metarithmisi.gr

H «Μεταρρύθμιση» είναι ηλεκτρονικός κόμβος ο οποίος λειτουργεί με αυτήν τη μορφή από τον Μάρτιο του 2012. Από το 2005 κυκλοφορούσε ως έντυπο και στη συνέχεια ως ηλεκτρονικό περιοδικό.

Ξεκίνησε από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό χαρακτηριστικό την αγωνία για τη συγκρότηση ενός μεγάλου μεταρρυθμιστικού ρεύματος στην ελληνική κοινωνία. Πρόθεσή μας είναι η ενθάρρυνση των διαδικασιών για μια μεγάλη προοδευτική παράταξη και η ανάδειξη της ανάγκης να εκφρασθεί σε όλα τα επίπεδα – πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό – η οπτική μιας σύγχρονης κοινωνίας, απαλλαγμένης από τις παθογένειές της.

Αναφέρεται στο χώρο της μεταρρυθμιστικής αριστεράς, της σοσιαλδημοκρατίας, του ριζοσπαστικού κέντρου, του κοινωνικού και πολιτικού φιλελευθερισμού και επιδιώκει τον διάλογο ανάμεσα στις δημοκρατικές - προοδευτικές δυνάμεις της χώρας.

Copyright © www.metarithmisi.gr.

To Top